• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

خلیل زاد پس از دیدار با غنی؛ منتظر معرفی هیات مذاکره کننده حکومت هستم

خلیل زاد پس از دیدار با غنی؛ منتظر معرفی هیات مذاکره کننده حکومت هستم

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا می‌گوید که منتظر است تا هیات مذاکره کننده صلح حکومت افغانستان بزودی معرفی شود.

آقای خلیلزاد شب گذشته (17 حمل) پس از دیدار با رییس جمهور غنی در تویتی کوتاهی گفته است که هیات فراگیر از سوی حکومت افغانستان در نشست آینده قطر شرکت خواهد کرد.

آقای خلیلزاد گفته: "نشست مهمی را امروز با رییس جمهوری غنی داشتیم. ما تاکید کردیم که با افغانها در سطح احزاب سیاسی و جامعه باهم کار کنیم. مردان و زنان، جوانان و نوجوانان همه در گفتگوهای بین‌الافغانی در نشست دوحه اشتراک خواهند کرد."

او گفته که منتظر است تا نمایندگان مذاکرات صلح (حکومت) را بزودی ملاقات کند.

از سوی هم، سفارت امریکا در کابل نیز گفته که آقای خلیلزاد با رییس جمهور غنی و حامد کرزی در مورد صلح افغانستان دیدار کرده است.

در اعلامیه‌ای سفارت امریکا آمده که آقای خلیلزاد به آقای غنی گفته است که تلاش‌های او برای کاهش و ختم خشونت در افغانستان است و اگر این خشونت‌ها ادامه یابد، امریکا از نیروهای امنیتی افغانستان حمایت خواهد کرد.

سفارت امریکا افزوده که خلیلزاد از تمامی طرف‌های داخل و بیرون حکومت خواسته که روند صلح را در اولویت خود قرار دهند.

این در حالی است که گفته می‌شود روز گذشته شورای مصالحه، پیش از دیدار آقای خلیلزاد با رییس جمهور غنی، برای شرکت در مذاکرات آینده قطر هیاتی را با دو کمیته به رهبری استاد سیاف و حبیبه سرابی، تعیین کرده است.

  پربازدید ترین