• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سه قهرمان افتخار آفرین!

سه قهرمان افتخار آفرین!

1- وحیدی ریاضی خوانده است. او سالها استاد دانشگاه کابل است. او یکی از مبتکران الکترونیک سازی کانکور ملی بوده است. او در مقام ریس، معین و وزیر در ادارات افغانستان‌ کار کرده است. از کمین گاه محکمه خاص با سربلندی برائت گرفت. اما محکمه فرمایشی مبارزه با فساد در مرکز عدلی و قضایی او را به دلیل احکامی که در آن قید قانون آمده بود؛ به صورت غیابی به 3 سال زندان محکوم کرده است. براساس گفته او کسانی از ارگ مرتبا پی گیر بودند تا محکمه فرمایشی هرچه عاجل تر حکمی را درباره او صادر کند که آن ها می خواهند! سرانجام او را به گونه مسخره و شرم آوری به زندان افکندند. او پیش از زندان رفتن خود یک شاهکار دیگر نیز کرد: 11 میلیون دالر تاکید می کنم 11 میلیون دالر دزدی از کیسه مردم را در ماجرای قرار داد ریل تایم افشا کرد!
هرکاری کردند تا او دهان خود را ببندد و خفقان بگیرد اما او دهان خود را نبست و خفقان نگرفت.
قرار بود تا موارد دیگری را از جنایات و تروریزم اقتصادی دیگر نیز به صورت مفصل افشا و آشکار سازد. آری! جرم وحیدی این بود که اسرار هویدا می کرد. وحیدی مطابق سفارش و فرمایش دزدان دموکرات خیلی بزرگ باید به زندان میرفت که رفت!

2- حسین بخش نیز صفری هزاره است. او قهرمان ملی افغانستان در عرصه ورزش جوجیتسوست. او در تمام مبارزات اش پرچم ملی کشور را به اهتزاز در می آورد. وقتی برای اولین بار در کشور ازبیکستان بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد از شدت شادمانی گریست. گریه بیادماندنی و شیرین! او برای بالابردن پرچم کشورش در پست خود نمی گنجید. گویا از خوشحالی می خواست سکته کند! حسین بخش در هفته جاری در کشور هندوستان بدون کدام حمایت ویژه ی از سوی دستگاه های مسول، 3 مدال برای افغانستان کسب کرد. گرفتن همزمان سه مدال طلا در تاریخ افغانستان سابقه ندارد. حسین بخش این افتخار را آفرید. او واقعا در عرصه ورزش موجب سربلندی کشورش بوده و خواهد بود!

3- دگر من علی احمدی فرمانده نیروهای شجاع کوماندو در قندز است. ماموریت او علاوه بر قندز، تخار و بدخشان و بغلان نیز هست. و البته هرجا را که افسران مافوق اش بخواهند. احمدی در طول سال بسیار کم به خانواده اش سر می زند. اگر اوضاع اضطراری نباشد معمولا در ایام عید به دیدار خانواده اش می آید. او همیشه در وظیفه است. بیش از 10 سال است که در مناطق مختلف کشور با تروریستان در حال جنگ است. بارها در ماین و کمین و محاصره قرار گرفته اما خداوند تا هنوز جان او حفظ کرده است. احمدی تنها یک نظامی متعهد نیست بلکه یک انسان با تقوا و پرهیزکار و اخلاقی نیز هست. او با زیردستان اش خوش اخلاق، و مهربان است و با تروریستان شدید و غلیظ و جدی و سخت گیر. به باور من با توجه به فعالیت های 10‌ساله این جوان برومند و خستگی ناپذیر عرصه جنگ با ترور؛ او یکی از قهرمانان عرصه دفاع از این آب و خاک است. او بی هیچ منت و توقعی جان عزیزش را در معرض قربانی کردن برای حفاظت از این آب و خاک قرار داده است. و تن اش به ناز طبیبان نیازمند مباد. و هرکجا هست خدا یارش باد!

این هرسه جوانان هزاره ی افغانستانی هستند. این هرسه برای این آب و خاک تلاش های پی گیری را به خرج داده و می دهند. این هرسه امیدوارند با مبارزات خود ضمن این که سبب افتخار ملی می شوند از عزت و منافع مردم کشورشان دفاع و پاسداری نمایند. این هرسه امیدوارند روزی آفتاب عدالت از پشت ابرهای سیاه ستم برون آید و مناسبات انسان ها( شهروندان و حکام) در این ستم آباد؛ انسانی شود.

باید بگویم که من قهرمانانی را از اقوام مختلف کشورم سراغ دارم که در عرصه های مختلف با نجابت و کرامت و عزت برای پیش رفت این آب و خاک تلاش می کنند. من دستان همه آنان را می بوسم و لعن و نفرین می فرستم بر تمامیت خواهان و بداندیشان و ستم پیشگان.‌..

  پربازدید ترین