• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پیام محمد محقق در رابطه به محاکمه فرمایشى عبدالرزاق وحیدى

پیام محمد محقق در رابطه به محاکمه فرمایشى عبدالرزاق وحیدى

محاکمه فرمایشى عبدالرزاق وحیدى وزیر سابق مخابرات و تکنالوژى معلوماتى یک ظلم آشکار بر شخصیت حقیقى و حقوقى جناب آقاى وحیدى و توهین و تحقیر وقیحانه علیه جامعه هزاره افغانستان است.

محمد محقق در پیوند به بازداشت و زندانی شدن "عبدالرزاق وحیدی" وزیر پیشین مخابرات واکنش تندی از خود نشان داد و تاکید کرده است که حکم صادره علیه وحیدى سیاسى، خصمانه وتبعیض آمیز میدانم  و آقاى غنى در مبارزه بافساد صادق نیست.
 
عبدالرزاق وحیدی وزیر پیشین مخابرات و تکنالوژی معلوماتی روز گذشته ( 19 حمل)  از سوی مرکز عدلی و قضایی از دانشگاه کابل بازداشت و روانه زندان پلچرخی شد.
 
در همین حال محمد محقق معاون ریاست اجرایی گفته است که این اقدامات اهانت آمیز حکومت جور آقاى غنى را بشدت محکوم میکنم و حکم صادره علیه جناب وحیدى را سیاسى، خصمانه و تبعیض آمیز میدانم آقاى غنى در مبارزه بافساد صادق نیست، مقامات فاسد و دزدهاى میلیونى را که از تیم خودش بوده نه تنها محاکمه نکرده که براى شان عالیترین مدالهاى دولتى را تفویض کرده است .
 
وی با انتشار بیانیه‌ای، افزوده است که محاکمه فرمایشى عبدالرزاق وحیدى وزیر مخابرات وتکنالوژى معلوماتى یک ظلم آشکار بر شخصیت حقیقى وحقوقى جناب آقاى وحیدى وتوهین و تحقیر وقیحانه علیه جامعه هزاره افغانستان است.
 
او گفت: از سه سال پیش آقاى اشرف غنى رییس جمهور توافقى در یک نمایش مضحک به بهانه فساد مالى وظیفه وزیر مخابرات جناب وحیدى را به تعلیق درآورد وبه عوض آن به ترتیب مهره هاى مربوط به تیم خودش را بر خلاف قانون بحیث سر پرست نصب نمود ، بعد از سه سال بازى تبعیض آمیز ( موش و گربه ) ، سر انجام محکمه مربوطه ، جناب وحیدى را برائت داد و معلوم شد که این‌همه خیمه شب بازى هاى تحقیر آمیز ارگ براى این بوده که حق تیم اصلاحات و همگرایى را که با 4 ملیون راى و حق مردم هزاره را که با یک ونیم میلیون راى پاک خویش بدست آورده بودند پایمال کند .
 
حاجی محمد محقق افزود بعد از اعلام برائت ذمة جناب وحیدى از سوى محکمه مربوطه که تشت رسوایى ارگ از بام افتاد ومعلوم شد که جناب آقاى اشرف غنى جناب وحیدى را بناحق سه سال از وظیفه دور ساخته وحق یک بخش از مردم افغانستان را ظالمانه پایمال کرده است ، من این موضوع را با ریاست محترم اجرائیه وبرخى مقامات دیگر مطرح کردم که حال که بیگناهى وزیر مخابرات ثابت شده باید سر وظیفه اش به وزارت بر گردد واعاده حیثیت شود.
 
وی افزوده است که تا موضوع ادعاى باز گشت وحیدى به وزارت واعاده حیثیت شان به نحوى بگوش جناب غنى رسید براى پنهان کردن رسوایى شان در محاکمه نمایشى وزارت مخابرات وریالتایم ، در یک نمایش شرم آور دیگر و در یک دوسیه ساختگى دیگر که گویا مربوط به دوره حکومت قبلى در دوران معینیت آقاى وحیدى در وزارت مالیه بوده بار دیگر پاى ایشان را به محکمه کشانید.
 
آقای محقق در ادامه گفته است که محاکمه دوم آقاى وحیدى که براى سر پوش گذاشتن بر رسوایى تیم حاکم ارگ در جریان محاکمه سه ساله وزیر مخابرات انجام میشد، بیش ازحد ظالمانه بود ، که دستگاه به اصطلاح عدلى وقضایى فرمانبردار ارگ خیلى عجولانه و فرمایشى در ظرف چند روز محدود براى جناب وحیدى حکم سه سال حبس را صادر کرد و براى بردن شان به محبس پو لیس جور حکومت بشکل اختطاف گونه ایشان را از صحن دانشگاه که براى تدریس رفته بود اقدام نموده به محبس انتقال دادند .
 
او تاکید کرد که اینجانب این اقدامات اهانت آمیز حکومت جور آقاى غنى را بشدت محکوم میکنم وحکم صادره علیه جناب وحیدى را سیاسى ، خصمانه وتبعیض آمیز میدانم آقاى غنى در مبارزه بافساد صادق نیست ، مقامات فاسد و دزدهاى ملیونى را که از تیم خودش بوده نه تنها محاکمه نکرده که براى شان عالیترین مدالهاى دولتى را تفویض کرده است .
 
همچنان لازم میدانم که از برادر محترم جناب داکتر عبدالله عبد الله بخواهم که تا با توجه به راى میلیونى وصادقانه که جامعه هزاره به تیم اصلاحات و همگرایى که شما در راس آن قرار داشتید دادند و شما مسؤل حفاظت وصیانت از راى و حقوق آنان هستید پا جلو گذاشته از حیثیت مردم و وزراى آنان که یکى شان غیر قانون حبس ودیگران از کابینه کنار گذاشته شدند دفاع نموده وبا ما و مردم همصدا شوند وبراى دفع ظلم وتبعیض ایستادگى کنند .
 
محمد محقق از ملت افغانستان وهمه سیاسیون کشور خواسته که در برابر اقدامات ضد وحدت ملّى و حرمت شکنانه دستگاه جور اشرف غنى بى تفاوت ننشینند و جواب این اهانت ها وتبعیض هارا یکپارجه و متحدانه در میادین تحرکات مدنى و انتخابات بدهند و ثابت کنند که مردم افغانستان متحد هستند و تبعیض و ظلم علیه ملت را نمی‌پذیرند .

  پربازدید ترین