• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رییس جمهور ایران: محبوبیت سپاه در ایران و منطقه بیشتر می شود/ صبر ما درقبال بدعهدی ها حدی دارد

رییس جمهور ایران: محبوبیت سپاه در ایران و منطقه بیشتر می شود/ صبر ما درقبال بدعهدی ها حدی دارد

رییس جمهوری اسلامی ایران در سالروز ملی فن‌آوری هسته‌ای این کشور در واکنش به اقدام امریکا در مورد قرار دادن سپاه پاسداران، به عنوان یک نیروی نظامی رسمی و دولتی یک کشور در لیست گروه‌های تروریستی، تأکید کرد: بدانید امروز محبوبیت سپاه در قلب مردم ایران و قلب مردم منطقه بیشتر خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی که امروز سه‌شنبه (20 حمل) در مراسم سیزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای ایران در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران سخن می‌گفت، خطاب به امریکا تاکید کرد: "اگر فکر کردید علیه سپاه سخن گفتید، در ایران اختلافی ایجاد می‌شود و از محبوبیت آن کاسته می شود؟ بدانید از امروز محبوبیت سپاه در قلب مردم ایران و منطقه بیشتر می‌شود".
 
وی یادآور شد: پاسداران از روز نخست انقلاب در کنار مردم بودند و برای منافع انقلاب از راحتی خود گذشتند.
 
روحانی خاطرنشان کرد: "آن روزی که دشمنان این ملت جنگ را بر ما تحمیل کردند و اعلام کرده بودند که سه روز بعد مصاحبه را در اهواز انجام خواهند داد و در هفته‌های بعد در تهران مصاحبه می‌کنند، چه کسانی بودند که در برابر متجاوزین ایستادند و فداکاری کردند؟ این ملت ایران، ارتش، بسج، دلاوران عشایر، نیروی انتظامی بودند و در کنار آن یکی از نیروهایی که در راس این فدکاری قرار داشت، باز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود".
 
با این وجود، رییس شورای عالی امنیت ملی ایران اضافه کرد: "شما می خواهید سپاه مورد کینه و غضب آمریکا و صهیونیست ها نباشد؟ آن‌ها در طول 40 سال تمام توطئه‌هایی که علیه ملت ایران طراحی کردند، طرح آنها منجر به شکست شد. چه کسانی باعث شدند ؟ کل ملت ایران، جوانان، زنان و مردان ، تمام اقوام ، شیعه و سنی، همه دوشادوش هم ایستادند، سپاه پاسداران در این مقاومت و ایستادگی پرچم دار بزرگ بود".
 
وی گفت: امروز استکبار جهانی و آمریکا کینه و شکست و عداوت خود را می‌خواهد را از طریق تروریسم نام دادن گروهی که همواره بزرگ ترین هدف، عمل، ایثار و آرمانش مبارزه با تروریسم بوده است را جبران کند.
 
رییس جمهور ایران با بیان این که سپاه پاسداران ریشه تروریست را در منطقه ریشه کن کرد، افزود: اگر عراق از ما دعوت کرد که به کمک مردم این کشور بشتابیم، ثانیه‌ای درنگ نکردیم و اگر شبی که اربیل و سلیمانیه در حال سقوط بود و کردهای عراق از ما کمک خواستند، سریع وارد عمل شدیم.

وی با یادآوری این که پس از درخواست کمک سوریه از ایران برای مبارزه با تروریست، مردم، دولت و سپاه پاسداران ایران به کمک سوریه و لبنان رفتند، اظهارداشت: "باید از آنها پرسید که چه کسانی در کنار سوریه و لبنان ایستادند و داعش را به شکست کشادند تا سلطه آن‌ها بر عراق و سوریه از بین برود. البته عامل اصلی این پیروزی ها مردم عراق، سوریه و لبنان بودند و اما ملت ایران و در راس آن سپاه پاسداران به ندای کمک آنان پاسخ دادند".
 
وی خطاب به سران دولت آمریکا گفت: "شما می‌خواهید از گروه‌های ترویستی علیه ملت‌ها استفاده کنید، اما مدعی هستید که علیه تروریسم نظر داده و نهادهای انقلابی جهان را تروریست خطاب می‌کنید؛ این درحالی است که شما در راس تروریست‌های عالم هستید".
 
روحانی اضافه کرد: این شما بودید که هواپیمای مسافربری ایران را در آب های خلیج فارس سرنگون کردید، این شما همواره نیروهای مداخله‌گر در منطقه بودید و علیه مردم اقدام کردید.
 
وی عنوان کرد: اگر مدعی هستید که با تحریم جلوی فناوری‌های هسته‌ای را می‌گیرید؛ امروز افتتاح فناوری‌های هسته‌ای نشان می‌دهد که تحریم‌ها موفق نبودند. اگر آن روز از IR1 می‌ترسیدید، ما امروز IR6 را افتتاح کردیم و اگر به ظلم خود ادامه دهید، زنجیزه IR8 را نیز مشاهده خواهید کرد.
 
رییس جمهوری با تاکید بر این که تحریم‌ها نمی تواند جلوی ملت ایران را بگیرد، گفت: "دیدید که با وجود تحریم‌ها ما به موشک‌ها و سلاح‌هایی دست یافته‌ایم که در فکر شما نمی‌گنجد".
 
وی افزود: اگر به دنبال ایجاد اختلاف داخلی در ایران بودید، دیدید که از زمان اعمل تحریم‌ها ملت، دولت و نیروهای مسلح و تمام ارگان‌های بیش از پیش باهم متحد هستند".
 
روحانی بار دیگر تاکید کرد: "شما اشتباه می کنید، راه غلط را پیمودید، فکر کردید سپاه را در لیست تروریسم جای بدهید کسی می پذیرد؟ کارهایی که هیات حاکمه کم تجربه آمریکا در دو سال اخیر انجام داد، در کجای آن موفق بود؟"
 
وی تصریح نمود: "بدانید قدس برای همیشه پایتخت ملت فلسطین است. فعالیت و توطئه شما در تاریخ منطقه اثر نخواهد گذاشت".
 
رییس‌جمهور ایران همچنین گفت: "شما منافع ملت آمریکا و جهان به خاطر یک مشت صهیونیست دارید، معامله می‌کنید که این بزرگترین خطا و اشتباه است".
 
روحانی ادامه داد: امروز روابط ایران با همسایگان از هر زمان دیگری بهتر است، با وجود «وز وز» شما در گوش سران برخی کشورهای منطقه، اما هیچ گاه موثر نبوده و نخواهد بود؛ ما به اهداف‌مان پایبند هستیم.
 
وی ادامه داد: امروز بهترین مناسبات را با همسایگان خود در عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، افغانستان، پاکستان، قطر، عمان و کویت داریم، البته یکی- دو کشور دیگر هم مقصر خودشان هستند در حالی که ما آماده هستیم که با همه ملت های منطقه یک رابطه برادرانه و دوستانه و حسن همجواری داشته باشیم.

  پربازدید ترین