• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

برنامه ملی گزارش دهی حکومت به ملت امروز آغاز شد

برنامه ملی گزارش دهی حکومت به ملت امروز آغاز شد

رئیس جمهور غنی می گوید حکومت وحدت ملی به هدف پاسخ‌دهی و شفافیت سر از امروز برنامه ملی گزارش دهی حکومت به ملت را اغاز نموده است.

آقای غنی امروز چهارشنبه (21حمل) در یک پیام ویدیویی گفت که بر اساس این برنامه همه وزارت خانه ها، ریاست های مستقل، والیان و نهاد های مستقل بودجه ای موظف اند تا گزارش کارکرد و برنامه های آینده شان را با شهروندان شریک سازند.

غنی با بیان این که طی چهار سال گذشته حکومت با وجود مشکلات و چالشها دستاورد های ملموس در عرصه های مختلف داشته افزود “احیایی جایگاه افغانستان در عرصه تجارت و ترانزیت و باز شدن مسیرهای متعدد زمینی و هوایی تجارت در افغانستان، مدیریت آب ها، مبارزه با فساد و پیشرفت در اصلاحات نهایی سازی  400 قانون و مقرره، افزایش در عواید، اصلاحات در نظام عدلی و قضایی، مصرف موثر بودجه، جوان سازی ادارات، مشارکت موثر زنان در ساختار سیاسی از نمونه های است که میتوان از آن یاد کرد.”

رئیس جمهور افزود حکومت وحدت ملی به هدف شفافیت و دسترسی مردم به معلومات، تمام سهولت ها را فراهم کرده و توشیح قانون دسترسی به معلومات نخستین اقدام حکومت برای این هدف مهم بود.

غنی تاکید کرد که قانون دسترسی به اطلاعات باید در عمل برای تطبیق آن همه ادارات با همکاری با کمیسیون نظارت دسترسی به اطلاعات همکار ی کند.

غنی اضافه کرد که نهادینه کردن فرهنگ شفافیت و جواب دهی سبب می شود تا امکانات و منابع به شکل موثر به مصرف برسد که نهایت منجر به کاهش فقر و محرومیت خواهد شد.

  پربازدید ترین