• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

گفتگوهای قطر با اشتراک نماینده گان حکومت و طالبان، تا ده روز دیگر برگزار می شود

گفتگوهای قطر با اشتراک نماینده گان حکومت و طالبان، تا ده روز دیگر برگزار می شود

شورای عالی مصالحه امروز موفق به گزینش هیأت مذاکره کننده حکومت با طالبان نشده است. یک منبع در این شورا می گوید که احتمال دارد، اعضای هیأت مذاکره کننده حکومت هفته آینده مشخص شود. از سویی هم این منبع می افزاید که نشست بین افغانی دوحه که احتمال می رفت در 14 و 15 اپریل برگزار شود، با یک هفته تفاوت به تاریخ 19 تا 21 برگزار می شود.

امروز چهارشنبه دومین نشست شورای عالی مصالحه در کاخ ریاست جمهوری بدون گزینش هیأت مذاکره کننده حکومت با طالبان پایان یافت،

قرار بود امروز هیات مذاکره کننده حکومت با طالبان معرفی شود اما حالا یک منبع در شورای عالی مصالحه که نمی خواهد نام اش فاش شود، به تلویزیون یک گفت احتمالن این هیات از میان یک فهرست 300نفری، هفته آینده مشخص شود.

در نشست امروز اعضای شورای عالی مصالحه در باره صلاحیت ها، خواسته ها و تعداد اعضای هیأت مذاکره کننده حکومت با طالبان رایزنی کرده اند.

به باور آگاهانی چون سید اسحاق گیلانی، اعضای هیأت مذاکره کننده از میان کسانی باید گزینش شود که توان دفاع از ارزش های سال های پسین را داشته باشند.

بربنیاد گفته های منابع، قرار بود نشست بین افغانی دوحه در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده برگزار شود؛ اما حالا از تاخیر این نشست سخن گفته می شود. منبع می‌گوید این نشست دست کم یک هفته به تعویق افتاده است.

گزینش هیأت مذاکره کننده حکومت افغانستان پس از برگزاری نشست دوحه بسیار مهم گفته شده است.

اما دراین میان 12تکت‌ انتخاباتی برای ریاست جمهوری، مخالفت شان را با شورای عالی مصالحه اعلام کرده اند. این تکت های انتخاباتی با نشر خبرنامه ای گفته اند که هیچ نهادی به شمول حکومت صلاحیت انحصاری تصمیم گیری در مورد صلح را ندارد و این نامزدان، «شورای عالی مصالحه» را همه شمول ندانسته و ترکیب فعلی آن را نمی‌پذیرند.

  پربازدید ترین