• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سرور دانش: انتخابات ریاست جمهوری در زمان تعیین شده ی آن برگزار می شود

سرور دانش: انتخابات ریاست جمهوری در زمان تعیین شده ی آن برگزار می شود

معاون دوم ریاست جمهوری گفته است که کمیشنران جدید کمیسیون‌های انتخاباتی نباید اشتباه تاریخی کمیشنران پیشین را تکرار کنند.

دفتر مطبوعاتی معاونیت دوم ریاست جمهوری، با نشر خبرنامه‌ای گفته است که محمد سرور دانش بعد از ظهر امروز چهارشنبه (21 حمل) با رئیس و معاون بخش آسیایی انستیتوت دموکراتیک ملی امریکا(NDI)  دیدار و گفت‌وگو کرده است.

آقای دانش در این دیدار گفته است که کمیسیون‌های قبلی انتخابات نتوانستند به خوبی از امانت شهروندان افغانستان حفاظت کنند و کمیشنران جدید نباید اشتباه تاریخی کمیشنران پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی را تکرار کنند.

او گفته است: “پروسه صلح و پروسه انتخابات به صورت جداگانه تعقیب می‌شود و هیچ تضاد و مشکلی با هم ندارند.”

به گفته‌ی آقای دانش، انتخابات ریاست جمهوری در زمان تعیین شده‌ی آن از سوی کمیسیون انتخابات برگزار می‌شود.

این موضوع در حالی مطرح می‌شود که پیش از این قرار بود که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، انتخابات پارلمانی غزنی، انتخابات شواری ولایتی و شورای ولسوالی‌ها به تاریخ بیست و نهم ماه سرطان سال جاری برگزار گردد، اما رهبری جدید کمیسیون‌ انتخابات اعلام کرده است که هر چهار انتخابات با تاخیر و در 6 میزان سال جاری برگزار خواهد.

معاون دوم ریاست جمهوری هم‌چنان در این دیدار در مورد برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح نیز صحبت کرده و گفته است که این جرگه شکل نیمه انتخاباتی دارد و تلاش می‌شود که در این جرگه دیدگاه تمام شهروندان افغانستان گرفته شود.

از سوی‌هم مسئولان بخش آسیایی انستیتوت دموکراتیک ملی امریکا در دیدار با آقای دانش اعلام کرده اند که قرار است به زودی برنامه آموزشی خود را در سراسر افغانستان در چهار زون به شمول کابل آغاز کنند.

آنان هم‌چنان اطمینان داده اند که این نهاد آماده هرنوع همکاری با کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان است.

  پربازدید ترین