• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

استاد جعفری: حاکمیت و عزت افغانستان در عدم دخالت امریکایی ها در امور داخلی کشورمان است

 استاد جعفری: حاکمیت و عزت افغانستان در عدم دخالت امریکایی ها در امور داخلی کشورمان است

استاد محمد حسن جعفری یکی از رهبران اهل تشیع و دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان که همواره آمریکا را عامل فتنه و بی ثباتی در منطقه و کشورهای اسلامی بخصوص افغانستان می‌داند و از دولت قانونی و بالفعل کابل و اظهارات حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشورمان در رابطه با خلیلزاد را ستود.  

استاد جعفری دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان در راستای حمایت از دولت حکومت وحدت ملی یادآور شد: بارها از آمریکایی ها خواستیم در امور داخلی افغانستان دخالت نکنند، مدتی پیش حتی مشاور امنیت ملی افغانستان نیز به این باور رسید و اعلام کرد دولت آمریکا به دنبال این است که طالبان را جایگزین دولت قانونی حکومت وحدت ملی کند.

استاد محمد حسن جعفری افزود: اظهارات حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان در رابطه با خلیلزاد نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان در راستای منافع ملی افغانستان بیان شده و حزب رفاه ملی  آن را اقدامی شجاعانه و واقع بینانه می داند.

مشاور امنیت ملی افغانستان اخیرا ، زلمی خلیل‌زاد نماینده‌ ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان را به کسب منفعت شخصی و ایجاد حکومت موقت در این کشورمتهم کرد.

وی بیان کرد: رفتار آمریکا را مداخله در امور کشور افغانستان دانسته و حرکت آقای خلیلزاد را در راستای جایگزین نمودن طالبان به جای دولت افغانستان تلقی و ارزیابی می کنیم و اصلا وی را عنصری نامطلوب و زورگو می دانیم.

وی ادامه داد: گفته های آقای محب دیدگاه مردم افغانستان است و نباید صحبت های واقع بینانه وی را شخصی تلقی کرد، حزب رفاه ملی افغانستان از سخنان مشاور امنیت ملی آن کشور حمایت می کند و آن را در راستای منافع افغانستان می داند.

استاد جعفری گفت: حزب رفاه ملی افغانستان بر این باور است که آمریکایی ها غیر از دروغ و خدعه چیزی برای افغانستان نداشته و نخواهند داشت.

وی بیان کرد: امیدواریم آمریکایی ها بیش از این در امور افغانستان دخالت نکنند و اجازه دهند مردم آن کشور خود سرنوشتشان را تعیین کنند و به حق طبیعی خود در رسیدن به صلح پایدار پس از سال ها جنگ و نا امنی دست یابند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها همواره دولت و ملت افغانستان را فریب دادند، با انعقاد پیمان امنیتی نیز آنان هیچ کاری از پیش نبردند جز دروغ و فریب و چیزی برای افغانستان حاصل نشد.

دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان گفت: خلیلزاد نیز به دنبال فریب مردم افغانستان است و مجاهدان این کشور را تحقیر می کند، آمریکایی ها به جای آن که در امور داخلی افغانستان دخالت کنند و با طالبان گفت و گو کنند، اجازه دهند دولت و مردم افغانستان با این گروه تروریستی رو در رو شوند و اگر قرار است خودشان صحبت کنند.

وی افزود: اشتباهات مکرر و اظهارات ضد و نقیض آمریکایی ها همواره مایه نگرانی برای مردم افغانستان بوده است، آنان باید اجازه دهند دولت و ملت افغانستان خودشان برای سرنوشت این کشور تصمیم گیری کنند و نیروهای خود را از افغانستان خارج کنند چرا که نیازی به حضور آنان نیست.

وی ادامه داد: مردم افغانستان به عقب باز نمی گردند، آنان می خواهند که دولت قانونی کشور توسط خودشان تعیین شود و خارجی‌ها در این امور دخالتی نداشته باشند.

  پربازدید ترین