• چهار شنبه, 19 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دستگاه قضایی سیاسی شده است!

دستگاه قضایی افغانستان به فسادمالی، رشوت خوری و بی عدالتی و ستم بر شهروندان مشهور است. اما با محاکمه غیابی عبدالرزاق وحیدی و عبدالعظیم کربلایی و چشم پوشی از محاکمه دزدان میلیاردی در متن و یا در حاشیه قدرت اشرف غنی؛ شایبه سیاسی عمل کردن این دستگاه نیز تقویت شده است. اما این امر مسلم و انکار ناپذیر است که محکمه اختصاصی مبارزه با فساد اداری - که تاکنون هماهنگ با خارجی ها نیز می باشد- دیگر حجیت و اعتبار قضایی لازم را ندارد. این محکمه خود به یک دستگاه ناقض قانون، تابع سفارشات حکومت‌ و یک دستگاه کاملا سیاسی تبدیل شده است!

فارغ از بحث قوم و تبار و زبان به عنوان یک انسان آزاده و صاحب کرامت و عدالت و واقع بینی به این تصاویر نگاه کنید؛ دوباره نگاه کنید و برای بار سوم نگاه کنید حالا داوری و قضاوت تان چیست؟ آیا تبعیض، تبارگرایی و بی عدالتی‌ و دروغ و تفرعن را به گونه آشکار در رفتار زمدار امروز این خراب آباد نمی بینید؟

شما را به خدا آیا این رفتار دوگانه که یکی را تاج و نشان دروغ شرافت می دهد و دیگری را به خاک سیاه مذلت می نشاند؛ امیدی به عدالت، مهربانی و ترقی انسان افغانستانی را در این جامعه باقی می گذارد؟

  پربازدید ترین