• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پاپ پاهای رهبران سودان جنوبی را بوسید؛«جنگ نکنید»+ تصاویر

پاپ پاهای رهبران سودان جنوبی را بوسید؛«جنگ نکنید»+ تصاویر

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، در یک اقدام بی‌سابقه، پاهای رهبران سابق سودان جنوبی را بوسیده و از آن‌ها تقاضا کرده که از بازگشت به جنگ داخلی خودداری کنند.

در جریان این دیدار در واتیکان، پاپ فرانسیس از رهبران سابق سودان جنوبی خواست که به آتش‌بسی که امضا کرده اند وفادار مانده و تصمیم خود برای تشکیل یک حکومت ائتلافی را در ماه آینده عملی کنند.

فرانسیس خطاب به آن‌ها گفت: “من از شما به عنوان برادرتان تقاضا می‌کنم که به صلح ادامه بدهید. من از شما با تمام قلب خود می‌خواهم که اجازه بدهید به طرف آینده پیش برویم. مشکلات زیادی وجود خواهد داشت، اما نباید ما را زیر بگیرد. مشکلات خود را حل کنید.”

رهبران سابق سودان جنوبی، زمانی که پاپ 82 ساله که به بیماری درد پاها نیز دچار است، روی زانوهایش خم شد تا پاهای‌شان را ببوسد، آشکارا حیرت‌زده شدند.

واتیکان از رهبران سودان جنوبی دعوت کرده بود تا در یک برنامه 24 ساعته در اقامتگاه پاپ، برای آرامش و تامین صلح و حل اختلافات خونین گذشته، دعا کنند.

سودان جنوبی، دو سال پس از گرفتن استقلال خود در سال 2011، درگیر یک جنگ داخلی مرگبار شد. این جنگ، باعث کشته شدن حدود 400 هزار نفر شده است.

دو گروه متخاصم، در ماه سپتمبر پای یک توافقنامۀ صلح امضا کردند و تعهد کردند که ماه آینده یک حکومت ائتلافی تشکیل دهند.

  پربازدید ترین