• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وزارت مخابرات افغانستان به شبکه فیسبوک هشدار داده است

 وزارت مخابرات افغانستان به شبکه فیسبوک هشدار داده است

به دنبال اعتراض‌ کاربران شبکه‌های اجتماعی در فیس‌بوک، وزارت مخابرات و فناوری معلوماتی تهدید می‌کند که اگر شرکت فیسبوک قانون‌های مورد نظر حکومت افغانستان را نپذیرد، شبکه‌ی فیس‌بوک را مسدود خواهد کرد. از سویی، سرپرست وزارت مخابرات و فناوری معلوماتی به اداره‌ی اترا هم یک ماه فرصت می‌دهد که اگر نتواند به شکایت‌های مردم رسیدگی کند، ریاست‌جمهوری این اداره را با وزارت مخابرات و فناوری معلوماتی ادغام خواهد کرد.

شهزادگل آریوبی سرپرست وزارت مخابرات و فن آوری معلوماتی که امروز شنبه برای پاسخ‌دهی به اعتراض‌های شماری از شهروندان کشور، در یک نشست خبری حضور یافت، از محدودکردن شبکه‌ی فیسوک هشدار داد.

آقای آریوبی گفت که شماری از کاربران، از شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک، استفاده‌ی سو می‌کنند و اگر این شبکه قانون‌های مورد نظر حکومت را نپذیرد، فعالیتش مسدود خواهد شد.

آقای آریوبی گفت: "به شبکه‌ی فیسبوک شش ماه فرصت می‌‎دهیم، اگر براساسپالیسی‌های ما عمل نکند. دیگر اجازه نمی‌دهیم که این شبکه در افغانستان فعالیت داشته باشد. باید براساس قانون اسلامی و افغانی و ارزش خود ما مورد استفاده قرار گیرد."

از سویی هم وزیر مخابرات درواکنش به اعتراض‌های شهروندان کشور از شرکت‌های مخابراتی، تقصیر را به گردن اداره‌ی اترا می‌اندازد و می‌گوید ناتوانی این اداره در رسیدگی به این اعتراض‌ها، سبب بدنامی وزارت مخابرات شده است.

او به اترا هم یک ماه فرصت می‌دهد که اگر به مشکل مردم رسیدگی نکند، با وزارت مخابرات و فناوری معلوماتی ادغام خواهد شد. آریوبی گفت: «اعتراض‌های مردم برحق است و دزدی و خدمت‌های پایین شرکت مخابراتی برای من پذیرفتنی نیست. اترا به خواست شهروندان رسیدگی نتوانسته، ناکامی این اداره‌، سبب بدنامی وزارت مخابرات شده است. اترا یک ماه فرصت دارد که به مشکل رسیدگی کند، در غیر آن با وزارت مخابرات ادغام خواهد شد.»

اما نقیب‌الله سیلاب معین فنی اداره‌ی اترا، در واکنش به سخنان وزیر مخابرات گفت که به بیشتر شکایت‌های مردم رسیدگی شده است. آقای سیلاب گفت:"ما به اعتراض‌های شهروندان کشور رسیدگی کرده‌ایم و کار جریان دارد، اما در برخی مورد نیاز است سیستم، به‌روز شود از همین رو، وقت گیر است. ادغام‌شدن اترا به وزارت مخابرات مشکل را حل نخواهد کرد."

شماری از شهروندان کشور که دو ماه پیش اعتراض مدنی «اترا کجاست» را در رسانه‌های اجتماعی به راه انداخته بودند، اکنون اعتراض خیابانی زیر نام «کردیدتم را دزدی نکنید!» به راه انداخته اند، تا کسانی که در رسانه‌های اجتماعی دسترسی ندارند و اما از ارایه خدمات مخابراتی ناراض اند، نیز در این حرکت سهیم شوند.

اداره‌ی تنظیم خدمت‌های مخابراتی یا اداره‌ی اترا در آغاز اعتراض شهروندان کشور وعده کرده بود که به اعتراض‌های‌شان رسیدگی می‌شود. اما اکنون هم معترضان و هم وزارت مخابرات می‌گویند که اداره‌ی اترا تاکنون نتوانسته به خواست‌های مردم رسیدگی کند.

  پربازدید ترین