• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اجمل فایز به حیث فرمانده جدید پولیس بلخ معرفی شد

 اجمل فایز به حیث فرمانده جدید پولیس بلخ معرفی شد

اجمل فایز به تازگی به‌حیث فرمانده جدید پولیس ولایت بلخ تعیین شده و به گونه‌ی رسمی به این سمت معرفی شده است.

نصرت رحیمی، سرپرست دفتر سخن‌گوی وزارت داخله امروز (شنبه، 24 حمل) گفت که اقای فایز به‌جای عبدالرقیب مبارز، فرمانده پیشین پولیس بلخ به این سمت گماشته شده است.

آقای رحیمی افزود که اجمل فایز دارای تحصیلات عالی بوده و پیش ازاین به‌حیث فرمانده قطعه قرارگاه وزارت داخله کار کرده است.

به گفته‌ی او، وزارت داخله از کارکردهای عبدالرقیب مبارز، فرمانده پیشین پولیس بلخ نیز قدردانی کرده و در نظر دارد تا فرصت خدمت‌گذاری را در یک بخش دیگر برای او فراهم کند.

آقای نور پس از معرفی رسمی فرمانده جدید پولیس بلخ، طی اعلامیه گفته: "از مدیریت، فهم و توجه وزراى محترم دفاع ملى و امور داخله در امر تحقق وعده شان براى تعیین فرمانده جدید پولیس در بلخ قلبا سپاسگزارى می‌کنم!"

 در اعلامیه آمده، در حالیکه مردم صلح دوست بلخ داشتند براى جشن جمشیدی نوروز آمادگى می‌گرفتند، تصمیم بدون مشورت و ناسنجیده حتى بدون مشورت والى بلخ که نماینده رییس جمهور در ولایت است، وضعیت بلخ را متشنج کرد.

 او در مورد تفاوت میان معرفی فرمانده قبلی و فرمانده جدید گفته است که فرمانده قبلی با 30 عراده تانک وارد شهر شد. در حالیکه فرمانده فعلی با استقبال صدها شهروند و مسؤولان وارد مزارشریف گردیده است.

در اعلامیه آمده که مردم بلخ با عبدالرقیب مبارز فرمانده قبلی بلخ هیچ دید منفی نداشته، بلکه با روند گزینش ایشان مخالف بودند.

این همه در حالی است که حدود یک ماه پیش وزارت داخله‌ی کشور جنرال عبدالرقیب مبارز را به عنوان فرمانده جدید پولیس این ولایت معرفی کرد.

تقرری آقای مبارز به این سمت با مخالفت عطامحمد نور، والی پیشین بلخ مواجه شد. آقای نور این اقدام حکومت را برخلاف توافقنامه میان خودش و ارگ ریاست‌جمهوری خوانده و گفته بود که ارگ در تلاش «توطئه برای برهم زدن آرامش مردم مزار شریف» است.

این مخالفت آقای نور سبب شد تا درگیری‌هایی میان طرفداران او و نیروهای پولیس در مقر فرماندهی پولیس بلخ رخ دهد.

  پربازدید ترین