• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طالبان شاهراه کابل- قندهار را در میدان وردک به روی مسافران بستند

طالبان شاهراه کابل- قندهار را در میدان وردک به روی مسافران بستند

مسووان محلی ولایت میدان‌وردک می‌گویند که گروه طالبان شاهراه کابل- قندهار را در مربوطات این ولایت به روی مسافران بسته است.

حکمت‌الله درانی، سخنگوی پولیس ولایت میدان‌وردک می گوید که گروه طالبان این شاهراه را در منطقه چشمه‌سالار از مربوطات ولسوالی سیدآباد میدان‌وردک به روی مسافران بسته‌ است. او افزود که این شاهراه از صبح روز یک‌شنبه، 25 حمل تا کنون به روی ترافیک بسته شده است و تلاش‌ها برای بازگشایی آن جریان دارد و نیروهای امنیتی به ساحه اعزام شده‌اند.

سخنگوی پولیس میدان‌وردک گفت که میان نیروهای امنیتی و طالبان درگیری‌هایی نیز به وقوع پیوسته است که از تلفات آن رقم دقیق در دست نیست.

در همین حال، شریف‌الله هوتک، عضو شورای ولایتی میدان‌وردک می‌گوید که گروه طالبان شاهراه کابل قندهار را از شنبه‌شب گذشته به این‌سو به روی ترافیک بسته است. آقای هوتک گفت که نیروهای امنیتی برای باز کردن این شاهراه تلاش می‌کنند. به گفته او، عملیات برای بازگشایی شاهراه به دلیل حضور مسافران در دو سوی منطقه‌ای که به روی ترافیک بسته شده است، با کندی روبه‌رو شده است.

شریف‌الله هوتک هم‌چنان گفت که شماری از مسافران در دوسوی شاهراه به دلیل بسته بودن راه بازمانده‌اند. این عضو شورای ولایتی میدان‌وردک از گروه طالبان می‌خواهد که به مسافران و غیرنظامیان در شاهراه‌ها آسیب نرساند.

شاهراه کابل- قندهار از شاهراه‌های بزرگ کشور به شمار می‌آید. این شاهراه چندین ولایت را به هم وصل می‌کند. روزانه هزاران تن از این مسیر عبور می‌کنند. بسته‌ماندن این جاده می‌تواند مشکلات زیادی را به وجود بیارود.

  پربازدید ترین