• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

چرا دولت تهدید کرد فیسبوک بسته می شود؟

چرا دولت تهدید کرد فیسبوک بسته می شود؟

کابران فیسبوک دیگه نگویید در وزارت مخابرات فساد بیداد می‌کند.
دیگه نگویید در دولت تبعیض و تعصبات قومی و زبانی وجود دارد.
دیگه نگویید «پته خزانه» جعلی است.
دیگه نگویید از اثر بی کفایتی و عدم مدیریت سالم ارگ نشینان و سپیدار، همه روزه سربازان در گوشه و کنار افغانستان شهید می شوند.
دیگه نگویید دولت توافقی ساخته شده جان کری وزیر خارجه اسبق آمریکا است و مشروعیت ندارد.
دیگه نگویید دزدان چراغ بدست مانند اکلیل حکیمی، زاخیلوال، فاروق وردک و امرخیل چرا محکمه نمی شوند.
دیگه نگویید چرا عبدالرزاق وحیدی خلاف قانون محکمه غیابی می شود.
دیگه نگویید... دیگه نگویید... وگرنه فیسبوک تان بسته می‌شود!

دولتمردان افغانستان هنوز به فرهنگ آزادی بیان، اعتراضات مدنی، انتقادات و نظرات و سوالات مردم که به آدرس آنها ارایه می‌شود بیگانه هستند.
حاکمان افغانستان اگر عقل سلیم داشته باشند بخاطر آزادی بیان، آرایه نظرات و دیدگاه های سالم مردم و اعتراضات و انتقادات مردم که به خاطر بهبود امور دولت صورت می‌گیرد نباید به بسته کردن فیسبوک مردم را تهدید کنند.

اگر دولت پاسخگو وجود داشته باشید از خرد ورزی کار گرفته به سوالات مردم پاسخ ارایه می‌کند و راه حل اصولی و منطقی را پیدا می کند. اما متاسفانه از اینکه دولت پاسخگو وجود ندارد و عقل سلیم و خرد ورزی در دولت وجود ندارد از زور تهدید و فشار های غیر قانونی بالای مردم کار گرفته تا سروصدای مردم خاموش شود.

بطور نمونه: اگر دولتمردان ریگ در کفش خود ندارند پس پته خزانه را چرا برای تشخیص و ثابت شدن جعلی و غیرجعلی ان به یکی از آزمایشگاه های معتبر جهان نمی برند تا برای همیشه به این ماجرا خاتمه داده شود؟

اگر در وزارت مخابرات افغانستان فساد وجود نداشته باشد مردم از آنها شکایت نمی کنند.
اگر دزدان چراغ بدست محکمه شود و عدالت تامین گردد و قانون یکسان بالای شهروندان تطبیق و عملی شود مردم هیچگاه اعتراض و انتقاد بالای دولت نمی کنند.
اگر تبعیض و تعصبات قومی و زبانی در دولت وجود نداشته باشد مردم دولت را انتقاد نمی کنند.
بنابر این بستن فیسبوک راه حل اصولی و منطقی در عصر امروز نیست. در حال حاضر مردم جهان قادر به کشف سیاهچاله در کهکشان ها شدند اما دولتمردان افغانستان، میخواهند کشور را در سیاهچاله به اندازند.

نظام الدین خراسانی

  پربازدید ترین