• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شورای عالی احزاب جهادی اشتراک در لویه جرگه مشورتی صلح را تحریم کردند

 شورای عالی احزاب جهادی اشتراک در لویه جرگه مشورتی صلح را تحریم کردند

اعضای شورای عالی احزاب جهادی و ملی به شمول پیر سید حامد گیلانی، نجیب‌الله مجددی، ژنرال جرات، سردار محمد روشن، وحیدالله سباوون و نماینده‌گان سایر احزاب جهادی در منزل سید منصور نادری، رهبر حزب پیوند ملی افغانستان و عضو شورای عالی احزاب جهادی، فیصله کرده اند که اشتراک در لویه جرگه مشورتی صلح را که از سوی رییس جمهور غنی برگزار می‌شود، تحریم می‌کنند.

در اعلامیه که از سوی این شورا به رسانه ها فرستاده شده آمده است که هدف از برگزاری جرگه مشورتی صلح از سوی رییس جمهور غنی، یک جلسه فرمایشی به منظور تغییر اذهان عامه و جلب توجه مردم برای مبارزات انتخابات ریاست جمهوری از سوی رییس جمهور می باشد.

در متن اعلامیه همچنان آمده است:
«برگزاری چنین جرگه ناسنجیده را که جز تبلیغات کمپاینی دیگر انگیزه یی ندارد به شدت رد کرده و تدویر آنرا مغایر مصالح علیای مردم و کشور دانسته و به استقرار یک صلح همه جانبه، فراگیر و افغانستان شمول، خویش را باورمند و متعهد میدانند».

این در حالی است که اخیراً تعدای زیادی از نامزدان ریاست جمهوری به شمول داکتر عبدالله عبدالله، محمد حنیف اتمر، رحمت‌الله نبیل، احمد ولی مسعود و فرامرز تمنا اشتراک در لویه جرگه مشورتی صلح را تحریم کرده اند.

  پربازدید ترین