• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

احتمال وقوع سیلاب و بلند رفتن سطح آب دریا ها در بعضی از حوزه های دریائی کشور از تاریخ 28- 30 حمل

بادر نظرداشت پیشگوئی های اداره هوا شناسی کشور و سازمان های جهانی مبنی بر احتمال وقوع بارندگی، تحلیل ارقام مشاهداتی دستگاه های هایدرولوژیکی  و بلند رفتن درجه حرارت درکشور از تاریخ 28-30 حمل سال جاری احتمال وقوع سیلاب ها ناشی از باران و بلند رفتن سطح آب دریا ها ناشی از ذوب شدن برف پیش بینی میگردد.

 در تاریخ 28 حمل در بعضی از قسمت های حوزه دریائی کابل و شمال سیلابهای بارانی و آبخیزی احتمالاً بوقوع خواهد پیوست و از تارخ 29 الی 30 بخاطری بلند رفتن درجه حرارت  و ذوبان برف های ذخیروی مناطق کوهستانی آبخیزی در بعضی دریاهای شامل پنج حوزه دریائی کشور متصور است که جزئیات و محلات سیلاب و آبخیزی در نقشه هذا ارایه شده است.
در تاریخ های متذکره سیلابهای بارانی و بلند شدن سطح آب در مسیر عمومی  دریای کابل، لغمان، ننگرهار، خوست، بادغیس، شرین تگاب فاریاب، سرپل پایینی (جوزجان) و بلخاب پیشبینی میگردد و همچنان در بعضی از دریاهای کشور آبخیزی خواهیم داشت.

بناً از عموم اهالی پایین دست مناطق متذکره تقاضا میگردد تا از نزدیک شدن در کنار دریا ها هنگام سیلاب و یا آبخیزی خود داری نموده و آگاهی کامل داشته باشند، همچنان از اهالی مناطق بالا دست تقاضا میگرددکه هنگام بلند رفتن سطح آب و یا جاری شدن سیلاب به مناطق پایین دست خبربدهند تا از تلفات انسانی مردم را با خبر سازند.

ریاست منابع آب وزارت انرژی و آب

  پربازدید ترین