• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عمران خان: دیگر هرگز به حکومت افغانستان مشوره نخواهم داد

عمران خان: دیگر هرگز به حکومت افغانستان مشوره نخواهم داد

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان می‌گوید که از این پس به حکومت افغانستان در رابطه با برقراری صلح در این کشور هیچ مشورتی نمی‌دهد، چون به گفته وی حکومت افغانستان مشاوره او را مداخله تلقی می کند.  عمران خان گفت که او اکنون برای برقراری صلح در افغانستان فقط "دعا" می کند.

وی روز جمعه (30 حمل) در منطقه قبایلی اورکزی پاکستان گفت که او اکنون برای برقراری صلح در افغانستان تنها "دعا" می‌کند.  

وی همچنان گفت که با آمدن صلح در افغانستان، فعالیت های تجارتی در پاکستان افزایش خواهد یافت.

اظهارات قبلی عمران خان در مورد روند صلح افغانستان، واکنش تند حکومت، سفیر امریکا در کابل و نماینده ویژه امریکا برای روند صلح افغانستان را برانگیخته بود.

عمران خان در ماه مارچ در یک نشست با خبرنگاران در اسلام آباد، حکومت افغانستان را مانع گفتگوهای صلح با طالبان خوانده بود. وی همچنین گفته بود که گفتگوهای صلح زمانی موفق می‌شود که یک "حکومت موقت" در افغانستان ایجاد گردد.

وزارت خارجه کشورمان این گفته‌های عمران خان را "نمونه بارز مداخله آشکار پاکستان در امور افغانستان" خواند و در واکنش به این اظهارات عمران خان، معاون سفیر پاکستان در کابل را احضار کرد و سفیر افغانستان در اسلام آباد را نیز فراخواند.

نخست وزیر پاکستان به دنبال این واکنش تند حکومت افغانستان گفت که اظهارات او در مورد تشکیل حکومت موقت در افغانستان صرفا یک "مشوره برادرانه" بود و نباید "مداخله" در امور افغانستان تعبیر شود.

  پربازدید ترین