• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

غنی: سربازانی که در مهار حمله بر وزارت مخابرات فداکاری کرده اند، باید تقدیر شوند

 غنی: سربازانی که در مهار حمله بر وزارت مخابرات فداکاری کرده اند، باید تقدیر شوند

محمداشرف غنی، رییس‌جمهوری کشور امروز (یک‌شنبه، 1 ثور) گفت سربازانی که در حمله‌ی مهاجمان بر وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی از خود فداکاری نشان داده‌اند، باید مورد تقدیر قرار گیرند.

آقای غنی که یک روز پس از این حمله، در محل واقعه حضور یافته بود، مهارکردن این حمله توسط نیروهای امنیتی را بی‌سابقه خوانده، افزود: «روز گذشته ما و تمام ملت شاهد بودیم که نیروهای دلیر ما به اساس پلان واضح و ترتیبات مدبرانه، از تلفات بیشتر هم‌وطنان و خسارات اماکن دولتی جلوگیری نموده، مانع داخل‌شدن تروریستان گردیدند و آنان را به سزای اعمال‌شان رساندند.»

او همچنان افزود که شجاعت و فداکاری نیروهای امنیتی و دفاعی به‌خاطر جلوگیری از تلفات بیشتر، نجات مأموران ملکی و مهار این حمله قابل ستایش است.

آقای غنی این حمله را نشانه‌ی زبونی عاملان آن خوانده، گفت: «تروریستان که جرأت مقابله با نیروهای امنیتی و دفاعی را ندارند، بالای افراد ملکی و تاسیسات عامه حملات را انجام می‌دهند و با این عمل‌کردشان، خانواده‌های زیادی در گلیم غم نشسته‌اند.»

از سویی هم، او با اشاره به جنگ جاری در کشور افزود که برای دوام این جنگ هیچ دلیل شرعی وجود ندارد.

او گفت که جنگ در کشور یک جنگ تحمیلی است و کسانی هم در آن ملامت اند که به‌جای راه حل صلح‌آمیز هنوز هم بر تداوم جنگ تأکید می‌ورزند.

چهار مهاجم مسلح روز شنبه (31 حمل) پس از وقوع انفجاری در برابر وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در مرکز شهر کابل وارد ساختمان وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی شدند که به گفته‌ی وزارت امور داخله‌ی کشور پس از پنج ساعت درگیری از پا در آمدند.

در جریان این حمله، دست‌کم هفت غیرنظامی و سه نظامی کشته و پنج غیرنظامی دیگر نیز زخمی شدند.

مسئولیت این رویداد را تا کنون کس و گروهی بر عهده نگرفته است، اما گروه طالبان هر گونه دست‌داشتن در این حمله را رد کرده است.

در همین حال، تصاویر منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که پرچم گروه داعش در نزدیکی مهاجمان کشته شده قرار دارد. هنوز اما گروه داعش به گونه‌ی رسمی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

وزارت مخابرات در منطقه‌ی مزدحم در مرکز شهر کابل واقع است. وزارت اطلاعات و فرهنگ در نزدیکی این وزارت است. افزون بر آن هوتل پنج ستاره کابل سرینا نیز در این ساحه موقعیت دارد.

  پربازدید ترین