• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

برپایی 23 موکب مهاجرین افغانستانی و پخش نذورات میان زائران مسجد مقدس جمکران قم

برپایی 23 موکب مهاجرین افغانستانی و پخش نذورات میان زائران مسجد مقدس جمکران قم

در شب نیمه شعبان و روز میلاد منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج)، 23 موکب و ایستگاه صلواتی مهاجرین افغانستانی با استقرار در مسیر حرم تا حرم قم به زائران مسجد مقدس جمکران خدمات ارائه دادند.

نیمه شعبان امسال مهاجرین افغانستانی ولایت قم ایران با برپایی 23 موکب و پخش نذورات پذیرای بیش از یک میلیون زائر بود که همه ساله تعداد زیادی از علاقمندان خاندان نبوت در ایام اعیاد شعبانیه و جشن میلاد امام عصر(ع) از سراسر ایران و جهان به سمت مسجد جمکران می‌آیند که مهاجرین افغانستانی در این طرح به مدت دو شبانه روز در مسیر حرم تا حرم از زائرین پذیرایی کردند.

عبدالحمید شریفی مسئول موکب حضرت زینب(س) در گفت‌و‌گو با خبرنگار افغان ایرکا در قم با اشاره به فعالیت مهاجران افغانستانی مقیم قم در ایام شعبانیه اظهار داشت: ستاد ویژه مهاجران در کمیته‌های مختلفی در حال فعالیت هستند. این ستاد در کمیته‌های فرهنگی، اجرایی، پشتیبانی، موکب، پزشکی و اطلاع ‌رسانی به زائرین خدمت رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه مهاجران افغانستانی مقیم قم، چندین سال است که اقدام به ایجاد موکب در مناسبت‌های مختلف کرده، افزود: این موکب با کمک‌های مردمی در مسیر حرم تا حرم مسجد مقدس جمکران به زائران حسینی خدمات ارائه می‌کند.

حجت الاسلام صابری پدر شهید مدافع حرم، مهدی صابری از شهدای فاطمیون و مسئول موکب فاطمیون در گفتگو با خبرنگار ما از تشکیل یک شورای مرکزی بین موکب‌های افغانستانی در قم خبر داد و گفت: کار گروهی و دسته جمعی ارکان تصمیم گیری و اداره امور هر جامعه است و رمز این موفقیت هم همان مفهوم مترقی مشارکت است که در قالب شوراها قابلیت تحقق می یابد. موفقیت های بزرگ با کمک و همکاری همه به دست می آید  و این بیانگر این موضوع است که معمولا کارهای بزرگ بدون کارجمعی به سرانجام نمی رسد.

حجت الاسلام صابری با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بر اهمیت نقش رسانه‌ها در این زمینه تاکید و بیان کرد: رسانه‌ها باید به این موضوع اهمیت بسیاری دهد.

حجت الاسلام صابری، ضمن تقدیر از رسانه‌ها گفت: شهدا تجارتی با خدا می کنند که در آن ضرر نیست و سود تجارت این عزیزان نه تنها خودشان بلکه خانواده شان و اطرافیانشان نیز بهره مند می شوند.

وی امنیت و آزادی امروز را ماحصل حضور شجاعانه مدافعان حرم در سوریه و عراق دانست و افزود: امت اسلام مدیون خون این شهیدان است و این عزیزان بودند که با خون خود، دشمنان را زمین‌گیر کردند و اجازه پیشروی به آنها را ندادند.

پدر شهید مهدی صابری، با بیان این که شهدای تیپ فاطمیون تصویر مهاجران افغانستانی در ایران را تغییر دادند، اظهار داشت: افغانستان نه تنها در جنگ با داعش بلکه در طول 8 سال دفاع مقدس نیز بیش از 3 هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز به برکت خون شهدای مدافع حرم عطر و بوی شهیدان در شهرهای مختلف پیچیده است و در این میان رزمندگان فاطمیون حضوری فعال و اثرگذار در مبارزه با داعش داشته اند.

پدر شهید صابری با بیان این که قضاوت هایی که در مورد شهدای مدافع حرم می شود ناعادلانه است، اظهار داشت: گروه های تکفیری در 500 متری حرم حضرت زینب(س) بودند و می خواستند زینبیه را تبدیل به یزیدیه کنند اما برکت خون شهدا سبب شد که امروز شاهد زوال داعش که همان زوال استکبار آمریکا و اسرائیل است باشیم.

گفتنی است، پدر شهید صابری، برپایی خودجوش مهاجرین افغانستانی در برپایی موکب و خدمت رسانی به زائرین حرکت منحصر به فرد است که به صورت خودش جوش به عنوان عنصر اصلی، ماندگار می شود.

وی گفت: این توفیق بزرگی است که هر کسی برای خدمت به اهل بیت قدم برمی دارد و مهاجرین افغانستانی در این راستا فعالیت های مطلوبی انجام داده است.

تصاویری از این حضور گسترده را در لینک ذیل مشاهده می‌کنید:

برای مشاهده ادامه تصاویر کلیک کنید...

  پربازدید ترین