• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

جلوگیری از یک فاجعه بزرگ تروریستی در کابل + عکس

جلوگیری از یک فاجعه بزرگ تروریستی در کابل + عکس

پولیس کابل با کشف یک عراده موتر مملو از مواد انفجاری از یک رویداد بزرگ تروریستی در کابل جلوگیری کرد.

وزارت داخله کشور با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که، نیروهای قطعات خاص پولیس، شب گذشته (یکشنبه اول ثور) در یک عملیات هدف‌مند یک موتر بمب‌گذاری شده را در ولسوالی سروبی ولایت کابل کشف کردند.

در خبرنامه آمده است:"نیروهای عملیاتی قطعات خاص پولیس در یک عملیات هدفمندی که شب گذشته در مربوطات ولسوالی سروبی ولایت کابل راه اندازی نمودند در نتیجه یک عراده واسطه نقلیه مملو از مواد انفجاری تروریستان طالب را که قصد انجام اعمال تروریستی را توسط این موتر در شهر کابل داشتند از مربوطات ولسوالی سروبی ولایت کابل کشف نمودند."  

خبرنامه افزوده:"این موتر مملو از مواد منفجره از یک مخفیگاه هراس افگنان طالب با دو قبضه راکت، یک میل پیکا، یک میل سلاح کلاشینکوف، یک میل سلاح ده تکه، مقدار350 کیلو کیلوگرام چرس و تعدادی مهمات سلاح پیکا از قریه حسن قلعه ولسوالی سروبی، بدست نیروهای پولیس آمده است."

وزارت امور داخله گفته است که با کشف این موتر بمب‌گذاری شده از یک رویداد بزرگ تروریستی در شهر کابل جلوگیری شده است.

گفتنی است روز دوزور پیشتر چند فرد مسلح به ساختمان وزارت مخابرات افغانستان در کابل حمله کردند. در این حمله تروریستی، دستکم 10 نفر از جمله 7 غیرنظامی و 3 نظامی کشته شدند. در بین کشته شدگان دو زن نیز شامل‌اند. در این حمله همچنان 5 نفر دیگر زخمی شدند.

اشرف غنی در واکنش به این حمله تروریستی در شهر کابل گفت: دشمنان افغانستان با هدف قرار دادن مردم و ایجاد رعب و وحشت، یک بار دیگر ثابت کردند که هدفی جز کشتار و جنایت ندارند.

  پربازدید ترین