• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شمار قربانیان انفجارهای سریلانکا به 290 نفر رسید

شمار قربانیان انفجارهای سریلانکا به 290 نفر رسید

آخرین آمار سلسله انفجارهای سریلانکا از کشته شدن 290 و زخمی شدن بیش از 500 نفر دیگر حکایت دارد.

جدیدترین گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از 290 نفر در انفجارهای پیاپی روز گذشته (یکشنبه) در سریلانکا جان خود را از دست داده‌اند و بیش از 500 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

شبکه «راشاتودی» گزارش کرد، مقامات سریلانکا با تأیید تعداد قربانیان این حادثه در صدد برگزاری نشست «شورای امنیت ملی» به منظور ارزیابی سطح تهدید در این کشور برآمدند.

گزارش‌ها از این کشور جنوب‌شرق آسیا حاکی از آن است که حدود 500 زخمی این حادثه مرگبار دچار سطوح مختلفی از جراحات شد‌ه‌اند.

بر اساس این گزارش، عوامل تروریستی، کلیساها و هتل‌های سریلانکا را هدف حملات خود قرار دادند. این انفجارها درحالی صورت گرفت که هزاران نفر در حال برگزاری مراسم جشن‌های «عید پاک» بودند.

راشاتودی به نقل از نیروهای امنیتی سریلانکا گزارش کرد دستکم 32 تبعه خارجی در میان قربانیان این حادثه حضور داشتند که ملیت آنها، آمریکایی، انگلیسی، ترکیه‌ای، هندی، چینی، دانمارکی، هلندی و پرتغالی بوده است.

نیروهای امنیتی سریلانکا تا کنون 13 فرد مظنون را در ارتباط با این بمب‌گذاری‌ها شناسایی و بازداشت کرده‌اند. عوامل این حملات تروریستی، سه کلیسا و چهار هتل مجلل را هدف حملات خود قرار دادند.

انفجار هشتم در حین عملیات نیروهای امنیتی سریلانکا در بعدازظهر روز گذشته درون خانه‌ای به وقوع پیوست که در نتیجه آن سه افسر پلیس جان خود را از دست دادند. طبق این گزارش، انفجار نهم ظاهراً فرودگاه بین‌المللی «کلمبو»، پایتخت سریلانکا را هدف قرار داده بود که عصر روز گذشته خنثی شد.

روز گذشته و در پی این انفجارها، دولت سریلانکا اعلام حکومت نظامی کرد که امروز صبح (دوشنبه)،  لغو شد.

با این‌حال، اقدامات امنیتی در سراسر سریلانکا بسیار تشدید شده است و نیروهای نظامی در سراسر این کشور مستقر شده‌اند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت انفجارها را برعهده نگرفته است و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

در پی وقوع این تراژدی بزرگ، بسیاری از مقامات کشورهای سراسر جهان واکنش نشان دادند و آن را محکوم کردند.

  پربازدید ترین