• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

عبدالله عبدالله: سوء مدیریت سبب لغو نشست قطر شد

عبدالله عبدالله: سوء مدیریت سبب لغو نشست قطر شد

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در نشست روز دوشنبه، دوم ثور شورای وزیران، سوء‌مدیریت را دلیل لغو نشست بین‌‎الافغانی قطر عنوان کرد.  

آقای عبدالله در نشست شورای وزیران از تأخیر نشست بین‌الافغانی قطر ابراز تأسف کرد و گفت: «به نسبت سوء‌مدیریتی که صورت گرفت، زمینه‌ای که برای گفت‌وگو و بحث در قطر ایجاد شده بود، برهم خورد.»

با این حال، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، تأمین صلح در کشور را خواست همه مردم افغانستان عنوان کرد و افزود که مردم صلح را یک ضرورت می‌دانند و حاضراند در «وقت بهتر» و  در صورت نماینده‌گی بهتر به گفت‌وگو با گروه طالبان در هرجایی حاضر شوند.

عبدالله عبدالله موجودیت شورای رهبری مصالحه را برای ایجاد صدای واحد مردم در گفت‌وگوهای صلح یک ضرورت دانست و تأکید کرد که در گفت‌وگوهای صلح باید مردم افغانستان با یک صدا شرکت کنند تا به این ترتیب طرف‌هایی که صلح نمی‌خواهند، معلوم شود.

رییس اجرایی در این نشست به صورت مشخص از فرد یا طرفی نام‌ نبرد که سوء‌مدیریتش باعث لغو نشست بین‌الافغانی قطر شده است.

نشست بین‌الافغانی قطر که برای روزهای شنبه و یک‌شنبه هفته جاری در شهر دوحه پایتخت قطر برنامه‌ریزی شده بود، دو روز پیش از برگزاری آن لغو شد. ارگ ریاست جمهوری در خبرنامه‌ای، دلیل لغو نشست قطر را عدم توافق کابل و دوحه بر سر فهرست شرکت‌کننده‌گان این نشست اعلام کرده بود. حکومت یک هیأت 250 نفری را برای شرکت در نشست قطر تعیین کرده بود که با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد.

رییس اجرایی در نشست شورای وزیران با اشاره به حمله گروه داعش بر وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی، خاطرنشان کرد که گروه طالبان با اعلام عملیات الفتح مسوولیت کشتار و تحمیل جنگ و خشونت بر مردم افغانستان را بر‌عهده گرفته است. حمله روز شنبه، 31 حمل، بر وزارت مخابرات که حدود 20 نفر نظامی و غیرنظامی در آن کشته و زخمی شدند، با محکومیت ملی و بین‌المللی روبه‌رو شده است.

  پربازدید ترین