• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وزیر خارجه امریکا خطاب به اشرف غنی: هرچه زودتر گفت وگوهای بین الافغانی برگزار گردد

وزیر خارجه امریکا خطاب به اشرف غنی: هرچه زودتر گفت وگوهای بین الافغانی برگزار گردد

وزیر خارجه‌ی امریکا در صحبت با رییس جمهور غنی، تاکید کرده است که باید هرچه زودتر گفت‌وگوهای بین الافغانی برگزار گردد.

وزارت خارجه‌ی امریکا با نشر اعلامیه‌ای گفته است که مایک پمپئو در تماس تلفنی با رییس جمهور غنی، در مورد روند صلح افغانستان گفت‌وگو کرده است.

آقای قای پمپئو، لغو نشست قطر را (تاسف‌بار) خوانده و از طرف‌های دخیل در نشست قطر خواسته که راه صلح را در پیش گیرند و نشست صلح قطر را برگزار کنند.

او گفته است: “امیدوارم طرف‌های دخیل با فراهم کردن فرصت در مورد فهرست اشتراک‌کنندگان نشست قطر به توافق برسند تا هرچه زودتر یک گفت‌وگوی بین‌الافغانی شکل گیرد”.

در اعلامیه‌ی وزارت خارجه امریکا آمده است که هر دو طرف توافق نظر دارند که نشست قطر فرصت مهمی را برای پیش‌برد روند صلح فراهم می‌کند.

آقای پمپئو هم‌چنان آغاز عملیات بهاری طالبان تحت نام(الفتح) را محکوم کرده است. او بر همکاری امریکا با مردم افغانستان در راستای دنبال کردن یک توافق صلح همه‌جانبه تاکید کرده است.

قرار بود که نشست بین الافغانی قطر به تاریخ 19 تا 21 ماه جاری اپریل برگزار شود؛ اما به دلیل اختلافات در فهرست اشتراک کنندگان، این نشست لغو شد. ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد که دولت قطر یک فهرستی از اشتراک کنندگان این نشست را با دولت شریک کرده بود که مورد قبول نبود.

این در حالی است که عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت نیز در نشست امروز شورای وزیران گفت که نشست قطر به دلیل سوء مدیریتی که صورت گرفت، برهم خورده است.

  پربازدید ترین