• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ولایت قندهار اعلام شد

نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ولایت قندهار اعلام شد

کمیسیون مستقل انتخابات روز سه‌شنبه،‌ سوم ثور، نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ولایت قندهار را اعلام کرد.

بر اساس اعلام کمیسیون مستقل انتخابات، 1. سید مقتدا میران، 2. محمودخان نصرت، 3. روح‌الله خان‌زاده، 4. حاجی سیداحمد خادم، 5. گل‌احمد کمین، 6. سیداحمد سیلاب، 7. خلیل‌احمد مجاهد، 8. محمدعارف نورزی، 9. فریبا احمدی کاکر، 10. ملالی اسحاق‌زی و 11. پروین نامه، به عنوان نماینده‌گان مردم قندهار به پارلمان راه یافته‌اند.

کمیسیون مستقل انتخابات تاکنون نتایج نهایی انتخابات مجلس نماینده‌گان 28 ولایت را اعلام کرده است.

انتخابات مجلس نماینده‌گان در 28 و 29 میزان سال گذشته در سراسر کشور به استثنایی قندهار و غزنی برگزار شد. انتخابات پارلمانی قندهار با یک هفته تأخیر از 32 ولایت دیگر برگزار گردید و انتخابات پارلمانی در غزنی قرار است در ششم میزان، هم‌زمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.

برگزاری انتخابات پارلمانی با مشکلات زیادی همراه بود. بر ‌اساس تقویم انتخاباتی، قرار بود نتایج ابتدایی انتخابات مجلس نماینده‌گان در 19 عقرب و نتایج نهایی آن در 29 قوس سال گذشته اعلام شود، اما با گذشت حدود 6 ماه از برگزاری آن، هنوز هم نتایج نهایی انتخابات مجلس نماینده‌گان همه ولایت‌ها اعلام نشده است.

از سویی هم، وزارت دولت در امور پارلمانی اعلام کرده است که برای افتتاح دور جدید پارلمان تا پایان هفته جاری برنامه‌ریزی می‌کند. این در حالی است که نتایج نهایی انتخابات پارلمانی پنج ولایت تاکنون اعلام نشده است و انتظار می‌رود که تا پایان هفته جاری نتایج نهایی شماری از این ولایت‌‌ها نیز اعلام شود. هنوز هم نتایج نهایی انتخابات پارلمانی کابل، کندز، میدان‌وردک، پکتیا و بغلان اعلام نشده است.

  پربازدید ترین