• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

افغانستان افسرده ترین کشور جهان لقب گرفت

افغانستان افسرده ترین کشور جهان لقب گرفت

براساس پژوهش ویب سایت «بِگ تینک»، افغانستان با جمعیت افسرده 22 درصدی به عنوان افسرده ترین کشور جهان لقب گرفت و در صدر این فهرست قرار دارد.

در مقابل پژوهش ویب سایت «بِگ تینک» نشان می دهد که کشور جاپان در جایگاه کم‌افسرده ترین کشور جهان قرار گرفته است.

بر اساس یافته‌های پژوهش «مسئولیت اختلالات افسردگی» که پیشتر در مجله پلاس مدیسن منتشر شد، افغانستان افسرده‌ترین کشور جهان است که 22.5 درصد از جمعیت آن با مشکل افسردگی مواجه هستند.

چندین دهه جنگ و مشکلات اقتصادی، تأثیراتی منفی بر بهداشت و سلامت روانی مردم کشور ما داشته است. همین مشکلات برای لیبیا، هندوراس و فلسطین هم رخ داده است که به ترتیب در رتبه‌های دوم تا چهارم افسرده‌ترین کشور‌های جهان قرار دارند.

افسردگی نوعی بیماری روانی است که علاوه بر جوامع فقیر، در میان ثروتمندان هم به وفور دیده می‌شود. همانطور که نقشه افسرده‌ترین کشور‌های جهان نشان می‌دهد، کشور‌های ثروتمند نیز با این معضل دست به گریبان هستند.

بحرین، امارات متحده عربی، قطر، اردن و کویت به ترتیب در رتبه‌های پنجم، ششم، هشتم، نهم و دهم قرار دارند. هالند در رتبه هفتم تنها کشور اروپایی است که در فهرست 10 کشور افسرده جهان قرار دارد.

در مقابل این فهرست، کشورهایی که در آن افسردگی در پایین ترین سطح خودش قرار دارد، نیز منتشر شده است. جاپان در صدر فهرست کم افسرده ترین کشور جهان قرار دارد. براساس این پژوهش تنها 2.46 درصد جاپانی ها دچار افسردگی هستند.

کشورهای کوریای جنوبی، تایوان، کوریای شمالی، مکسیکو، چین، نیپال، آسترالیا، انگلستان و جمهوری چک به ترتیب در رتبه دوهم تا دهم کم افسرده ترین کشورها قرار دارند.

اما در میان کشورهای ثروتمند دنیا هالند رتبه نخست و ایالات متحده امریکا رتبه بیست و یکم کشورهای افسرده ثروتمند جهان را به خود اختصاص داده اند.

  پربازدید ترین