• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رییس جمهور غنی: پارلمان جدید نباید به میدان کشمکش مبدل شود

رییس جمهور غنی: پارلمان جدید نباید به میدان کشمکش مبدل شود

رئیس جمهور غنی در دیدار تعارفی با نمایندگان جدید مردم در ولسی جرگه گفته است که پارلمان جدید نباید به میدان کشمکش مبدل شود، بلکه هر مشکلی که به میان می‌آید، باید با تعیین جهت مشترک حل شود.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای گفته است که محمد اشرف غنی ناوقت روز گذشته با اعضای جدید مجلس نمایندگان که از سوی کمیسیون انتخابات اعتبارنامه به دست آورده اند، دیدار و گفت‌وگو کرده است.

رییس جمهور غنی در دیدار با اعضای جدید مجلس نمایندگان گفته است: ” من آماده‌ام که تا چند روز آینده شورای ملی را افتتاح نمایم. شما شرکای مردم سالاری هستید و ما و شما در تقابل نیستیم، بلکه شرکای تامین ثبات بر اساس قانون اساسی و مردم سالاری، نماد حاکمیت قانون و حسابدهی دولت به ملت استیم.”

آقای غنی تاکید کرده است که پارلمان جدید نباید به میدان کشمکش مبدل شود و مشکلی که به میان می‌آید، باید با تعیین جهت مشترک حل شود. احترام میان قوۀ اجرائیه و مقننه لازم است و اصول و قواعد بازی را باید تعیین کنید.

او هم‌چنانِ که بر اهمیت کار پارلمان تاکید کرده است، افزوده است که : ” هر چیزیکه قانون اساسی را کنار می‌گذارد، کودتا است و ملت آن را قبول ندارد. در این برهۀ تاریخی، فرصت ها و خطرات وجود دارد و فرصت های آن بیشتر از خطرات است، به شرط اینکه وحدت ملی، اتفاق سه قوه و منافع ملی را تعریف نموده و از آن با متانت دفاع کنیم.”

از سوی‌هم اعضای جدید مجلس نمایندگان، نیز در دیدار با رییس جمهور غنی خواستار افتتاح پارلمان، اعلان نتایج انتخابات پارلمانی ولایت کابل،  میدان وردک و کوچی ها شدند.

این اظهارات رییس جمهور غنی درحالی مطرح شده است که انتخابات پارلمانی افغانستان به تاریخ 28 و 29 میزان سال گذشته خورشیدی برگزار شد، اما تاکنون نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ولایت کابل، میدان وردک و حوزه کوچی‌ها باقی مانده است.

با این همه بر اساس برخی گزارش‌های تایید ناشده، قرار است پارلمان جدید به روز جمعه هفته جاری از سوی رییس جمهور غنی افتتاح شود.

  پربازدید ترین