• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مسکو: واشنگتن بودجه معارضان مسلح سوریه را تأمین می کند

مسکو: واشنگتن بودجه معارضان مسلح سوریه را تأمین می کند

یکی از مقامات دفاعی روسیه تصریح کرد که بخشی از کمک‌های واشنگتن به سوریه در نهایت در اختیار معارضان مسلح این کشور قرار می‌گیرد و عملاً مردم و دولت سوریه بهره‌ای از آن نمی‌برند.

«میخائیل میزینستوف» رئیس مرکز فرماندهی دفاع ملی روسیه در هشتمین کنفرانس امنیت بین‌الملل مسکو که روز گذشته (چهارشنبه) برگزار شد، ضمن انتقاد از سیاست‌های واشنگتن تصریح کرد که بخشی از بودجه‌ای که آمریکا تحت عنوان کمک به سوریه ارائه می‌دهد، برای تأمین بودجه تسلیح معارضان مسلح این کشور مورد استفاده قرار گرفته است و  به موجب آن معارضان مسلح سوریه اقدامات تحریک‌آمیز بیشتری همچون حملات شیمیایی در سوریه انجام داده‌اند.

خبرگزاری روسی تاس به نقل از این مقام روس گزارش کرد، بخشی از بودجه‌ای که آمریکا به سوریه تخصیص داده است، برای حمایت از گروههای متخاصم با دولت سوریه صرف شده است و موجب افزایش اقدامات تحریک‌آمیز همچون حملات شیمیایی که کلاه‌سفید‌ها به طور مداوم انجام می‌دهند، شده است

وی ادامه داد که آمریکا تنها برای منافع خود کار می‌کند و در خصوص نحوه توزیع بودجه‌ای که ارائه می‌دهد، بسیار اعمال فشار می‌کند و «در نتیجه دولت سوریه و متعاقب آن مردم سوریه هیچ کمکی دریافت نمی‌کنند».

این مقام روس تصریح کرد، واشنگتن، تلاش‌های دمشق برای بازگرداندن صلح به زندگی مردم را نادیده می‌گیرد و همچنان در حالت بی‌ثبات کردن اوضاع سوریه و منطقه و مقامات قانونی سوریه است.

رئیس مرکز فرماندهی دفاع ملی روسیه در خصوص حضور واشنگتن در سوریه گفت که واشنگتن بدون مجوز دولت سوریه، بهانه‌ای برای ادامه حضور در این کشور ندارد.

وی سپس بهانه‌های مقامات آمریکایی درباره ادامه حضور در سوریه به منظور محافظت از منطقه در مقابل تروریسم را بی‌‌اعتبار دانست و گفت نیروهای دولت سوریه «خودشان قابلیت مقاومت در مقابل تمامی تروریست‌ها را دارا هستند».

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، در دسامبر سال گذشته میلادی وعده خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را مطرح کرد اما بعد از آن پنتاگون تأکید کرد که همچنان یکهزار نظامی آمریکایی در سوریه باقی خواهند ماند.

  پربازدید ترین