• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نام های نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در اوراق رای دهی ترتیب شد

نام های نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در اوراق رای دهی ترتیب شد

مراسم قرعه کشی ترتیب نام نامزدان انتخاباتی آینده ریاست جمهوری به شکل علنی در کمیسیون انتخابات برگزار شد.

حواعلم نورستانی رییس کمیسیون انتخابات بعد از ظهر روز پنج‌شنبه (5 ثور) هنگام افتتاح مراسم گفت که نشست امروزی به همین منظور برگزار شده تا نام‌های نامزدان در اوراق رای دهی با شفافیت و براساس قرعه ترتیب و تنظیم شود.

به گفته او، نمایندگان با صلاحیت نامزدان انتخابات نیز در این برنامه اشتراک دارند و کمیسیون انتخابات با بی‌طرفی کارهای خود را طوری انجام می‌دهد تا در آینده جای انتقاد باقی نماند.

براساس قرعه کشی امروز، نام‌های رحمت الله نبیل، سید نورالله جلیلی، فرامرز تمنا، شیدا محمد ابدالی، احمدولی مسعود، نوررحمان لیوال، احمد شهاب حکیمی، محمد اشرف غنی، عبدالله عبدالله، محمد حکیم تورسن، گلبدین حکمتیار، عبدالطیف پدرام، نورالحق علومی، محمد ابراهیم الکوزی، غلام فاروق نجرابی، عنایت الله حفیظ، محمد حنیف اتمر و زلمی رسول به ترتیب در اوراق رای دهی گنجانیده شدند.

در انتخابات آینده ریاست جمهوری 18 تن خود را برای احراز این کرسی نامزد کرده‌اند.

این در حالی است که کمیسیون شکایات انتخاباتی فهرست نهایی نامزدان را روز گذشته به کمیسیون مستقل انتخابات فرستاده که براساس صلاحیت نامزدی تمامی نامزدان تایید شده است.

براساس قانون اساسی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری باید "تبعه افغانستان، مسلمان و متولد از والدین افغان بوده و تابعیت کشور دیگرى را نداشته باشد و نیز در بخش دیگر قانون آمده که از طرف محکمه به ارتکاب جرایم ضد بشری جنایت و یا حرمان از حقوق مدنی محکوم نشده باشد."

براساس تقسیم اوقات از پیش تعیین شده قرار است انتخابات آینده ریاست جمهوری به تاریخ ششم ماه میزان سال جاری (1398 ه.ش) برگزار شود.

  پربازدید ترین