• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

افزایش مشارکت دانش آموزان کشورهای جهان اسلام در مسابقه دانش آموزی نور در تهران

افزایش مشارکت دانش آموزان کشورهای جهان اسلام در مسابقه دانش آموزی نور در تهران

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ایران، در حاشیه آیین پایانی سومین دوره مسابقه دانش‌آموزی نور، اظهار داشت: مسابقه دانش‌آموزی نور مانند هر سال بسیار خوب برگزار شد.

به گزارش ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد مصطفی(ص) در تهران، آیین پایانی سومین مسابقه دانش آموزی نور با حضور سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران، مهدی صفاری‌نیا؛ مدیر بنیاد مصطفی(ص)، علی‌مرتضی بیرنگ، رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران، اسفندیار معتمدی، رییس اتحادیه معلمان فیزیک و بیش از 500 دانش آموز از مقاطع مختلف تحصیلی در محل حوزه هنری تهران برگزار شد.

سورنا ستاری، در آیین پایانی مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت ابن رزاز جزری گفت: با توجه به اینکه این مسابقه برای سومین سال و دوره برگزار شد، کلیت این مسابقه را خوب ارزیابی می‌کنم.

ستاری برهمین اساس اضافه کرد: به هر حال برگزاری چنین مسابقات و دوره‌هایی برای دانش‌آموزان بسیار خوب است و می‌تواند مثمر ثمر واقع شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ایران در ادامه در پاسخ به این سوال که سومین دوره را به نسبت دوره‌های گذشته چگونه ارزیابی می‌کنید، عنوان کرد: خیلی خوب برگزار شد و در این زمینه رشد داشتیم.

ستاری در خاتمه اعلام کرد: امسال فیلم‌های کوتاه 1700 اثر بود که نسبت به دوره گذشته، 4 کشور دیگر نیز در مسابقه دانش‌آموزی نور شرکت کردند.

دور سوم مسابقه دانش‌آموزی نور به نام و بزرگداشت ابن رزاز جَزَری در بخش مدارس در حوزه رباتیک برگزار شد که الجزری از موثرترین دانشمندان در علم رباتیک و بدون شک بنیان‌گذار مکانیزم‌های مکانیکی در جهان بوده است که فراخوان این دور از مسابقه از ابتدای ماه جدی (دی‌ماه) سال گذشته منتشر شد و سنبله (شهریور) سال جاری پایان یافت. موضوع این دوره از مسابقه، ساخت فیلم‌‌های علمی کوتاه یک دقیقه‌ای توسط دانش‌آموزان با موضوع ساخت ساز و کارهای (مکانیزم‌های) حرکتی و آزمایش‌هایی در مباحث مختلف مکانیک بود.

در سومین دوره مسابقه دانش‌آموزی نور، پنج‌هزار و 122 دانش‌آموز در قالب 2 هزار و 183 گروه ثبت‌نام کردند و یک هزار و 733 فیلم به سایت دبیرخانه ارسال شد و اختتامیه آن نیز در 6 ثور (اردیبهشت‌ماه) سال جاری در تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار شد.

  پربازدید ترین