• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ولایت پکتیا اعلام شد

 نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ولایت پکتیا اعلام شد

کمیسیون مستقل انتخابات شام روز یک‌شنبه (8 ثور) نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ولایت پکتیا را اعلام کرد. براساس این نتایج، چهار مرد و یک زن به نمایندگی از مردم پکتیا به مجلس نمایندگان راه یافته‌اند.

محمدابراهیم غشتلی، یاربازخان حمیدی، نصیب مقبل، سید حسن گردیزی و راضیه سعادت منگل افرادی اند که بیشترین آرای مردم ولایت پکتیا را به دست آورده‌اند.

کمیسیون مستقل انتخابات در اعلامیه‌ای گفته است که رأی هیچ‌کسی در این نتایج ضایع نشده و از آرای مردم به شکل یک امانت در تمام روند حمایت شده است.

گفتنی است که کمیسیون مستقل انتخابات تا کنون توانسته است نتایج نهایی انتخابات پارلمانی 32 ولایت کشور و حوزه‌‌های انتخاباتی سِک‌ها و کوچی‌ها را اعلام کند. اکنون که بیش از شش ما از برگزاری انتخابات پارلمانی در کشور گذشته اما نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ولایت کابل تا هنوز اعلام نشده است.

کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی دیروز (یک‌شنبه، 8 ثور) تمام بررسی‌ها، تفتیش و بازشماری‌های انجام شده‌ی آرای انتخابات پارلمانی ولایت کابل را لغو کرده و گفته بود که روند تفتیش و بازشماری آن امروز (دوشنبه، 9 ثور) از سر گرفته می‌شود.

  پربازدید ترین