• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رهبر داعش پس از پنج سال در ویدیویی نمایان شد

 رهبر داعش پس از پنج سال در ویدیویی نمایان شد

ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش، پس از پنج سال گم بودن یک بار دیگر در ویدیویی ظاهر شد تا نشان دهد بر خلاف سرکوب داعش در عراق و سوریه هنوز زنده است.

این ویدیو که به تازگی روی شبکه رسانه‌ای فرقان” منسوب به داعش پخش و نشر شده است ابوبکر البغدادی رهبر داعش را نشان می دهد. در این ویدیوی 18 دقیقه‌ای، مردی که گمان می رود ابوبکر البغدادی باشد در مورد بازگشت داعش و گرفتن انتقام حرف می زند.

او در این ویدیو به شکست های داعش در عراق و سوریه واکنش نشان می دهد و از جنگ طولانی و انتقام حرف می زند. داعش هشت ماه قبل در سوریه شکست های سنگینی خورده و شهر باغوز آخرین پایگاه خود را از دست داد.

البغدادی در این ویدیو به حملات انفجاری اخیر در سریلانکا اشاره کرده و می گوید گروهش این حملات را در انتقام به شکست شان در سوریه انجام دادند.

او آخرین بار پنج سال پیش در مسجد جامع شهر موصل عراق در انظار عمومی ظاهر شده و خلافت اسلامی را اعلام کرد. بعد از آن او دیگر دیده نشد.

در ویدیوی تازه او آهسته صحبت می کند و فربه تر و ریشش دراز تر دیده می شود.

بغدادی که اصلا عراقی و نام واقعی او “عواد ابراهیم البدری” است که در سال 1350 در ایالت صلاح الدین عراق به دنیا آمده است او از کودکی شدیدا بنیادگرا و متشرع بوده که از بیست سال به این طرف به سلفیت روی آورده است.

گروه داعش بعد از شکست های شدید درسوریه و عراق کاملا متلاشی شد ولی هنوز بقایایش در بعضی جاها دیده می شود و هر از گاهی مسوولیت حمله هراس افگنانه ای را بر عهده می گیرد.

  پربازدید ترین