• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آیا لوی جرگه مشورتی صلح می تواند بالای جنگ و صلح افغانستان تاثیر داشته باشد؟

آیا لوی جرگه مشورتی صلح می تواند بالای جنگ و صلح افغانستان تاثیر داشته باشد؟

از نگاه منطقی جواب این سوال بسیار ساده است که نه خیر لویه جرگه مشورتی صلح نمی تواند به اندازه پشیزی بالای جنگ و صلح افغانستان تاثیر داشته باشد.

حتی اگر این جرگه را هیچ کسی تحریم نمی کرد و تمام کسانی که این جرگه را تحریم کرده است عضو این جرگه می بودند بازهم فیصله های جرگه ضریب هیچ بود چون یک طرف قضیه جنگ در افغانستان طالبان قرار دارد و همین کافی است که طالبان جرگه را رد کرده اند دگر نیازی به دایر کردن جرگه باقی نمی ماند.

اشرف غنی احمدزی که از بسیاری مذاکرات در سطح منطقه و جهان که با گروه طالبان در جریان است به انزوا کشانیده شده است روی این محاسبه کرده است که با یک هیاهوی تبلیغاتی از آدرس لوی جرگه از حاشیه به متن وارد می گردد و یا اینکه اخلال در روند مذاکرات وارد نموده و مدت چند در قدرت باقی می ماند.

این محاسبه اشرف غنی احمدزی را که شبکه های وابسته به ارگ نشینان نیز تبلیغ نموده و به خورد مردم می‌دهند که اشرف غنی احمدزی تمام رقیبان داخلی و دونر های خارجی را دور زده و پیروز مندانه قدرت را به دست دارد و با کودتای نرم بقای خود را در قدرت گرنتی نموده است هم غلط مطلق از آب در می آید و این نمایانگر آن است که اشرف غنی احمدزی و طرفداران آن به سیاست پرانویا گرفتار شده باشند .

شاید رقبای داخلی ایشان بگیل شده باشند اما اصل مذاکرات را ایالات متحده آمریکا به پیش می برد که پشت کردن رژیم که وابسته به کمک های آمریکا و متحدین آمریکا است مرگ آنی را در پی دارد.

  پربازدید ترین