• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش اتحادیه اروپا به تحریم های آمریکا علیه ایران

واکنش اتحادیه اروپا به تحریم های آمریکا علیه ایران

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه وزیران امور خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه بیانیه ای مشترک پیرامون تصمیم اخیر آمریکا در تمدیدن نکردن معافیت های نفتی و هسته ای دادند.

در این بیانیه آمده است:
رفع تحریم های هسته ای بخشی اساسی از برجام است که هدف آن تاثیر مثبت نه تنها بر روابط تجاری و اقتصادی با ایران، بلکه مهم تر از آن بر زندگی مردم ایران است.

ما از بازگرداندن تحریم ها توسط ایالات متحده پس از خروج آن ها از برجام عمیقا متاسفیم.

برجام در افزایش ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه کلیدی است.

ما به اتفاق بر تعهد مستمر خود به برجام که عنصری حیاتی از رژیم عدم اشاعه هسته ای در جهان است و برای امنیت ملی و جمعی اروپایی ها ضروری است، تاکید می کنیم.

ما پایبندی مستمر ایران به برجام را آنچنان که بارها توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید شده، تایید می کنیم.

ما از ایران می خواهیم که به اجرای مستمر برجام تحت تعهدات کامل مربوط به برجام و همچنین پیمان عدم گسترش تسلیحات هسته ای ادامه دهد.

دیگر طرف های برجام به همراه کشورهای ثالث علاقه مند به حمایت از برجام متعهد به تلاش برای حفظ و نگهداری از کانال های مالی و صادرات برای ایران هستند.

ما به همراه شرکای اروپایی خود مصمم به پیگیری تلاش هایمان از جمله از طریق عملیاتی کردن سازوکار مالی ویژه (اینستکس) برای تداوم تجارت قانونی با ایران هستیم.

سهامداران متعهد به افزایش چشمگیر مشارکت های مالی خود در بودجه عملیاتی اینستکس هستند.

ما همه کشورها از جمله روسی و چین به عنوان طرف های برجام را تشویق می کنیم که همه تلاش خود را از طریق گام های عینی برای پیگیری تجارت قانونی که این توافق مجاز کرده به کار گیرند.

  پربازدید ترین