• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بیانیه ی شورای علمای شیعه افغانستان، به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان 1440هـ.ق

بسم الله الرحمن الرحیم.
شهرُ رمضان الّذی انزل فیه القران هدی للنّاس و بیّنات من الهدی و الفرقان فمن شهد منکم الشّهر فلیصمه.

ملت نجیب متدین و فهیم افغانستان!
اینک که در آستانه حلول ماه مبارک رمضان و به تعبیر پیامبر اسلام (ص) ماه ضیافت الهی و ماه برکت و رحمت و مغفرت قرار داریم، فرا رسیدن این مهمانی بزرگ الهی را برای شما تبریک گفته، اطمینان داریم که بیشتر از سالهای گذشته از ایام و ساعات این ماه رحمت توشه و بهره خواهید برداشت.

ماه رمضان ماه نزول قرآن و در لسان روایات، بهار آن است. از این رو انس با قرآن در این ماه مورد تاکید فراوان است، احیای شب های قدر و انجام اعمال ماثوره آنها و نیز ادای هزار رکعت نماز (در دهه اول و دوم هر شب بیست رکعت و در دهه سوم هر شب سی رکعت و در شبهای قدر هر شب صد رکعت ) ثواب فراوان و اجر بزرگ دارد.

افطاری دادن و مخصوصاً کمک به مستمندان و نیازمندان از اعمال بسیار پسندیده و پرفضیلت در این ماه مبارک است که حتماً مورد توجه جدی متدینان بزرگوار خواهد بود.

و نیز در این ماه پرفضیلت توصیه می نماییم که:
1- رسانه های مختلف، مخصوصا رسانه های دیداری و شنیداری حرمت این ماه و مردم متدین را نگهداشته از پخش برنامه های خلاف روحیه و اخلاق اسلامی پرهیز نمایند و غالب برنامه های خود را خداپسندانه و رمضانی بسازند.

2- تجار محترم و دست اندرکاران کنترل قیمت‌ها در پایین آوردن قیمت ها و عرضه مواد غذایی ارزان تلاش جدی مبذول دارند.

3- مقامات حکومت جمهوری اسلامی افغانستان، زمینه روزه داری و عبادت دلخواه و بدون دردسر را برای متدینان فراهم نمایند.
4- وعاظ و مبلغان محترم بیشتر از هر زمان دیگر مساجد را پر جوش و خروش نگهداشته، فضایل ، احکام و اعمال این ماه مبارک را به صورت شایسته به همه متدینان، مخصوصا جوانان خداجو بیان نمایند.

5- و در آخر از همه مومنان می خواهیم که در این ایام و ساعات مبارک دعا برای امنیت و آسایش در سراسر جهان، مخصوصاً کشورهای اسلامی و مخصوصا افغانستان عزیز را فراموش ننمایند.

  پربازدید ترین