• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دیدار و خداحافظی سفیر پیشین کشورمان در تهران با وزیر امور خارجه ایران

دیدار و خداحافظی سفیر پیشین کشورمان در تهران با وزیر امور خارجه ایران

دکتر نصیر احمد نور، سفیر پیشین افغانستان در ایران در پایان ماموریت خود با دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دیدار و خداحافظی کرد.

دکتور نصیر احمد نور، سفیر پیشین افغانستان در تهران که مأموریتشان به حیث سفیر افغانستان در تهران اواخر سال گذشته به اتمام رسیده بود؛ صبح روز دوشنبه مورخ 16 ثور 1398 مطابق با 6 می 2019 با آقای محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار تودیعی نمودند. در این دیدار آقای احمد هارون نجم پور، مستشار وزیر مختار و سرپرست سفارت افغانستان و آقایان میرانور شاه غفاری و محمد اسلام دره ای، مستشاران سفارت نیز حضور داشتند.

آقای محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های دکتور نور در راستای توسعه مناسبات  دو کشور در طی مدت مأموریتش، برای ایشان آرزوی سربلندی و سلامتی بودند.

گفتنی است دکتور نور روز یکشنبه مورخ 15 ثور 1398 نیز با آقای عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران و همچنین آقایان رسول موسوی، مدیر کل آسیای غربی وزارت امور خارجه ایران و علیرضا حاجی زاده، رئیس ستاد افغانستان در وزارت امور خارجه ایران نیز دیدار نموده، ضمن سپاس گزاری از همکاری های ایشان در طول مأموریتشان؛ خداحافظی نمودند.

قابل ذکر است که مراسم تودیعی و خداحافظی رسمی دکتور نور با سفراء، دیپلمات ها و رؤسا و مسئولین سازمان های بین المللی مقیم تهران و مقامات بخش افغانستان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز پنج شنبه مورخ 12 ثور 1398 در مقر سفارت برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم آقای احمد هارون نجم پور، مستشار وزیر مختار و سرپرست سفارت افغانستان در تهران ضمن تقدیر از خدمات و تلاش های بی نظیر دکتور نور در طول مأموریتشان، برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت نمودند. آقای نجم پور همچنین از تداوم روابط گسترده و حسنه میان سفارت افغانستان در تهران با وزارت امور خارجه ایران و سایر سفارتخانه ها و سازمان های بین المللی مقیم تهران همچون گذشته، اطمینان دادند.

دکتور نور نیز در این نشست طی سخنانی ضمن بیان آنکه خوشبختانه روابط و همکاری های دوکشور در مسیر خوبی قرار دارد و در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی، ترانزیتی، قونسلی و غیره رو به جلو می باشد؛ یادآوری نمودند: در مدت حضورشان سهولت های بیشتری برای مهاجرین افغان ساکن ایران فراهم گردیده؛ فرصت های آموزش و پرورش و تحصیلات عالی تکمیلی برای دانش آموزان و دانشجویان ما در مدارس و دانشگاه های ایران بیش از پیش مهیا شده و این فرصت های ارزشمند با صدور دستور بی نظیر مقام معظم رهبری شامل ده ها هزار دانش آموزی نیز شده است که خانواده های آنان فاقد مدارک اقامتی می باشند. ایشان در پایان از عنایت های مقام معظم رهبری ایران و همکاری های متداوم وزارت خانه ها و نهادهای مختلف جمهوری اسلامی ایران سپاس گزاری نمودند.

آقای رسول اسلامی، دستیار وزیر و مدیر کل امور مجلس وزارت امور خارجه ایران نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از خدمات دکتور نور در عرصه های مختلف میان دو کشور، از روابط حسنه  و برادرانه میان دو کشور یاد نموده و افزودند: ایران و افغانستان اعضای یک خانواده واحد هستند، ما در واقع یک روح هستیم در دو پیکر. ما مشترکات بسیاری با یکدیگر داریم و به واقع برادر و خانواده یکدیگر هستیم.

این مراسم با حضور شایسته مقامات جمهوری اسلامی ایران و همچنین نمایندگی های کشورها و سازمان های بین المللی مقیم تهران همراه بود و مدعوین هدایا و تحفه هایی را نیز به دکتور نور اهداء نمودند.

  پربازدید ترین