• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مجارستان در تاریکی شب خانواده افغانستانی را به صربستان اخراج کرد

مجارستان در تاریکی شب خانواده افغانستانی را به صربستان اخراج کرد

پولیس مجارستان (هنگری) سه شنبه شب یک زوج را با چهار کودک شان بگونه اجباری از این کشور اخراج کرد و به صربستان فرستاد. این پناهجویان در حالی در تاریکی شب از دروازه مرزی اخراج شدند که در آن سوی مرز کسی در انتظار شان قرار نداشت. این اقدام غیرمعمول نیروهای مجارستان در تاریکی شب صورت گرفت.

این خانواده از مرکز ترانزیت، به وسیله لاری پولیس به منطقه مرزی انتقال داده شدند. هنگامی که پولیس مجارستان دروازه مرزی را می‌بست، مادر این چهار کودک اخراج شده فریاد می‌زد: «این بدترین کشوری است که در زندگی خود دیده ام. به یاد داشته باشید! شما هم روزی آواره خواهید شد.»
اخراج این شش افغانستانی پس از آنکه کمیته هلسینکی مجارستان این مساله را به دادگاه اروپایی حقوق بشر راجع کرده، به طور موقت به تعویق افتاده بود اما پولیس این خانواده را اخراج کرد.

در یک خبر دیگر آمده است: مجارستان پس از رد درخواست پناهدگی یازده شهروند افغانستانی، آنها را مجبور کرده تا به صربستان بروند و همین طور دوازده تن را دوباره به کابل رد مرز کرده است.
حکومت مجارستان یازده شهروند افغانستانی را مجبور کرده به صربستان بروند و دوازده تن دیگر را که متهم به قاچاق هستند، دوباره به کابل رد مرز کرده است.

  پربازدید ترین