• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شماری از نامزدان معترض راه رفت و آمد کمیسیون انتخابات را بستند

شماری از نامزدان معترض راه رفت و آمد کمیسیون انتخابات را بستند

در آستانه اعلام نتایج نهایی انتخابات مجلس نماینده‌گان کابل، شماری از نامزدان معترض، راه رفت و آمد به کمیسیون مستقل انتخابات را بستند.

این نامزدان معترض می‌گویند که باطل شدن آرای کابل برای شان خواست کلیدی و خط سرخ است.

به گفته آنان بررسی نتایج روز انتخابات از سوی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی، عدالت را تامین کرده نتوانسته است.

شیر آب‌الدین سیار نامزد معترض از کابل میگوید: “ما دروزاه کمیسیون را بسته ایم و تا به خواست مان رسیده گی نشود، دست از مبارزه نمی برداریم.”

همچنان، شریفه شیرزاد، نامزد معترض دیگر بیان میدارد: “بدون رسیده گی به شکایات ما، اینها لیست را نهایی می‌کنند و می‌فرستند به کمیسیون انتخابات.”

اما، کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی می‌گوید که عدالت نسبی تامین شده است، و قرار است که به روز دوشنبه و یا هم روز سه شنبه، نتایج نهایی انتخابات مجلس نمایندگان کابل اعلام شود.

قاسم الیاسی دبیر این کمیسیون اظهار میدارد: “احتمالا تا دوشنه تمام می شود و اگر تطبیقات یک بار دیگر چک شود شاید نتایج دوشنبه یا سه شنبه اعلام شود.”

از سویی هم، کمیسیون مستقل انتخابات، می‌پذیرد که 20 در صد آرای انتخابات مجلس نمایندگان کابل مفقود است و با 80 درصد کل آرا نتایج اعلام خواهد شد.

سید عصمت الله مل، معاون این کمیسیون ابراز میدارد: “طبق فیصله کمیسیون رسیده گی به شکایت های انتخاباتی عمل می کنیم و بعد از پایان تطبیقات نتایج اعلام می شود.”

در بانک اطلاعاتی کمیسیون مستقل انتخاباتی، روند تطبیق بررسی‌های کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی در سیستم به شدت جریان دارد تا فاصله راه برای اعلام نتایج نهایی کوتاه شود.

اما، نامزدان معترض می‌گویند دامنه تقلب در انتخابات گسترده بوده است و بررسی فعلی عدالت انتخاباتی را تامین نمی‌تواند. از انتخابات مجلس نماینده‌گان بیشتر از شش ماه می‌گذرد، اما کمیسیون مستقل انتخابات تاکنون نتوانسته است که نتایج نهایی انتخابات مجلس نماینده‌گان کابل را اعلام کند.

  پربازدید ترین