• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش گسترده به کشته شدن مینه منگل، مجری سابق تلویزیون در کشور

واکنش گسترده به کشته شدن مینه منگل، مجری سابق تلویزیون در کشور

کشته شدن مینه منگل، مشاور فرهنگی مجلس نمایندگان و مجری سابق تلویزیون، واکنش‌های زیادی را در میان مقام‌های دولتی، سیاستمداران و کاربران رسانه‌های کشور به دنبال داشته است.

دفتر حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) از دولت خواست که مشخص کند آیا قتل خانم منگل با کار رسانه‌ای او ارتباط داشته است یا خیر؟

نرگس نهان، وزیر معدن در صفحه توییتر خود نوشته که با حسینه صافی، وزیر اطلاعات و فرهنگ و شهرزاد اکبر، معاون شورای امنیت تصمیم گرفته‌اند که برای ایجاد راهکاری برای تامین امنیت زنانی که با تهدید مواجه‌اند، اقدام کنند.

همچنین کمیسیون عالی منع خشونت علیه زن در دادستانی کل، "بررسی جدی" پرونده قتل خانم منگل را آغاز کرده‌است.

اختلافات خانوادگی؟
دادستانی کل کشور اعلام کرد که خانم مینه منگل، اختلاف خانوادگی داشت و در دادستانی شکایت درج کرده بود.

جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی گفت که در سال 1396 خورشیدی خانم منگل به دادستانی مراجعه کرده بود و شکایت او نشان‌دهنده اختلافات خانوادگی‌ بود و موضوع در آن زمان مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته آقای رسولی او خواستار جدایی از همسرش بوده است.

خانواده خانم منگل به بی‌بی‌سی گفته که او با این ازدواج مخالف بود ولی به دلیل مسایل اجتماعی و سنت‌ها تن به این ازدواج داده بود. همچنین به نقل از خانواده خانم منگل، دادگاه به جدایی او از شوهرش حکم صادر کرده بود ولی خانواده همسرش این حکم را قبول نداشت.

اما تاکنون هیچ کسی مسئولیت قتل خانم منگل را به عهده نگرفته و فردی هم به طور رسمی متهم نشده است و مشخص نیست که ارتباطی میان قتل او و اختلافات خانوادگی‌‌اش وجود داشته باشد.

آقای رسولی گفت که دولت درصدد "پی‌گیری جدی" پرونده قتل خانم مینه است.

وزارت داخله روز گذشته اعلام کرد که مینه منگل، مجری سابق تلویزیون‌های شمشاد، آریانا و لمر که به تازگی به عنوان مشاور فرهنگی مجلس نمایندگان کشور  استخدام شده بود، در ناحیه هشتم، در شرق کابل توسط افراد مسلح ناشناس کشته شده است.

براساس اعلام وزارت داخله  این حادثه حوالی ساعت 7:20 دقیقه صبح روز، شنبه (21 ثور) رخ‌ داد.

خانم منگل سال‌ها با تلویزیون‌های شمشاد، آریانا و لمر کار کرده و مجری شناخته شده برنامه‌های ادبی بود.

  پربازدید ترین