• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ابراز نگرانی کرملین درباره تنش ها بین آمریکا و ایران

ابراز نگرانی کرملین درباره تنش ها بین آمریکا و ایران

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز چهارشنبه بعد از دیدارهای روز گذشته وزیر خارجه آمریکا با مقام‌های روس در سوچی، درباره تشدید تنش‌ها بین واشنگتن و تهران ابراز نگرانی کرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه(دفتر ریاست جمهوری روسیه) امروز در اظهاراتی وضعیت کنونی در رابطه با تنش‌ها بین آمریکا و ایران را «نگران‌کننده» خواند.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس» روسیه، علیرغم اظهارات «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره اینکه این کشور به دنبال «جنگ با ایران نیست»، سخنگوی کرملین درباره تشدید تنش‌ها بین آمریکا و ایران ابراز نگرانی کرد.

پامپئو که دیروز در سوچی روسیه با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه این کشور دیدار کرده بود، در نشست خبری مشترک با همتای روس خود گفته بود: «اساساً دنبال جنگ با ایران نیستیم».

اظهارات پامپئو در حالی مطرح شده که مقام‌های ارشد ایران جنجال‌های رسانه‌ها و مقام‌های آمریکایی درباره تشدید حضور نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس را «جنگ روانی» خوانده‌اند.

پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روسیه، امروز چهارشنبه اعلام کرد که «وضعیت جاری در ارتباط با (تنش‌های آمریکا) با ایران نگران‌کننده است».

سخنگوی «ولادیمیر پوتین» روز گذشته با اعلام مواضع رئیس‌جمهور روسیه درباره تحولات پیرامون توافق برجام تأکید کرده بود که افزایش فشارها از جانب آمریکا بر ایران بی‌نتیجه خواهد بود.

وی تصریح کرده بود: «رئیس‌جمهور پوتین مکررا درباره عدم درک سیاست فشار حداکثری صحبت کرده و تأکید داشته که چنین سیاست‌هایی هرگز نتیجه‌ای نخواهد داشت و هیچ کمکی به درک متقابل طرفین نخواهد کرد».

  پربازدید ترین