• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سالگرد 71 اشغال فلسطین؛ قلب تل آویو هنوز در تیررس موشک مقاومت

سالگرد 71 اشغال فلسطین؛ قلب تل آویو هنوز در تیررس موشک  مقاومت

العهد نوشت : در هفتاد و یک سال از اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و تاسیس این رژیم جعلی درسایه خیانت‌های بی وقفه اعراب علیه مساله فلسطین، مقاومت در اوج قدرت و آمادگی است تا در نبرد بزرگ پیش رو قلب تل‌آویو را هدف بگیرد.

وبگاه خبری «العهد» در یادداشتی به مناسبت سالروز اشغال فلسطین (یوم النکبة) توسط رژیم صهیونیستی و تأسیس این رژیم، یادداشتی با عنوان « 71 سال از یوم النکبه گذشت... اسرائیل همچنان در تیررس موشک‌های مقاومت فلسطین است».

«محمد الحسینی» در مقدمه این یادداشت آورده است: مجمع عمومی سازمان ملل در بیست و نهم آوریل 1947 قطعنامه شماره 181 راکه به طرح تقسیم فلسطین مشهور است صادر کرد؛ اما بی درنگ با مخالفت فلسطینیان و کشورهای عربی روبرو شد، چون مطابق این قطعنامه بخش بیشتر فلسطین،  سرزمینی که تماماً به فلسطینی‌ها تعلق داشت با مردمانی ناشناس که به قصد بر پا کردن کشوری جدید به فلسطین آمده بودند، تقسیم شد.

در این قطعنامه 55 درصد از خاک فلسطین به یهودیانی تعلق گرفت که 33 درصد مجموع ساکنان بودند اما تنها هفت درصد از خاک فلسطین را در اختیار داشتند در حالی که فلسطینیان 67 درصد جمعیت آن زمان بودند یعنی از27 هزار کیلومتر مربع خاک فلسطین، یازده هزار کیلومتر مربع به دولت فلسطین اختصاص می‌یافت.

با این وجود صهیونیست‌ها با این قطعنامه مخالفت کردند و مناحیم بیگن، نخست وزیر و اسحاق شامیر، وزیر خارجه وقت رژیم صهیونیستی این طرح تقسیم را نامشروع و باطل خواندند و ادعا کردند همه "سرزمین موعود" شامل فلسطین و شرق اردن متعلق به یهودیان است و برای همیشه متعلق به آنها باقی خواهد ماند چون قبلا هم داوِد بن گورین، اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ژوئن 1938 در نشست آژانس یهودیان گفته بود: چیزی که ما می‌خواهیم شراکت با فلسطینیان نیست بلکه ایجاد سرزمین و تاسیس کشوری بر روی همه خاک فلسطین است.

شکست 1948
طرح تقسیم فلسطین که به عنوان سندی چهاربخشی به متن قطعنامه 181 ضمیمه شده بود، برای انقضای قیمومت و تسریع عقب نشینی ارتش انگلستان و تعیین مرزهایی میان دو دولت و بیت المقدس تدارک دیده شد.

به موجب این پیشنهاد شهر بیت المقدس بایستی تحت نظارت بین المللی قرار گیرد و اداره امور آن به عهده سازمان ملل متحد  گذاشته شود و این سه بخش از لحاظ اقتصادی متحد باشند. به عبارت دیگر در این طرح پیشنهاد شده بود که به قیمومت انگلستان پایان داده شود و دو دولت عربی و یهودی با وحدت اقتصادی و یک منطقه حائل بین‌المللی برای شهر بیت المقدس در نظر گرفته شود که این منطقه بین المللی به وسیله رژیم بین‌المللی از طرف سازمان ملل متحد اداره شود.

العهد افزود: اما  مجموعه کشورهای عربی در واکنش به  طرح تقسیم فلسطین گرد هم آمده و با صدور یادداشتی شدید اللحن  علیه آمریکا و انگلیس از تشکیل اردوگاه‌های آموزش نیروهای داوطلب فلسطینی در قطنه در نزدیکی دمشق خبر داده و گفتند یک ارتش نجات عربی به فرماندهی «فوزی القاوقچی» تشکیل دادند، لندن در پیامی به این امر معترض شده و گفت، تسلیح و آموزش نیروهای داوطلب اقدامی غیردوستانه است بلافاصله کشورهای عربی بار دیگر تشکیل جلسه دادند تا به موضع انگلیس پاسخ بدهند از همین رو تصمیم به بستن پادگان قطنه و توقف آموش و تسلیح نیروها گرفتند و تسلیحات را از هم این پادگان بیرون کشیدند .

معامله قرن با حمایت مالی اعراب
واکنش شکست خورده اعراب به اندازه کافی بود تا صهیونیست‌ها به پشتیبانی مستقیم انگلیس پا به مرحله بعدی تجاوزگری خود گذارند، دیری نپایید که اسرائیل در چهاردهم ماه مه  1948از استقلال و تاسیس کشور اسرائیل خبر دادند و اعراب یک روز بعد آن تصمیم شکست خواهانه دیگری گرفته و اصطلاح «یوم النکبه» را که ساخته «قسطنطین (کنستانتین) زریق»  یک تاریخدان وقت بود روی کار آوردند تا پانزدهم ماه مه به یک مناسبت سالیانه برای عزا گرفتن و یادآوری روز فاجعه و ابراز حسرت از کشتار و زخمی شدن هزاران فلسطینی، نابودی صدها  روستا و آوارگی بیش از هشتصد هزار فلسطینی در داخل و خارج سرزمین‌های فلسطینی مبدل شود.

العهد نوشت: آنچه یادآوری کردیم تاریخ تحقیر اعراب به دست خودشان بود. آنها خودشان همه مقاومتی را که در فلسطین علیه اشغالگری اسرائیل شکل گرفتند ناکام گذاشتند؛ از ناکامی طرح موسوم به ارتش نجات و انصراف از ایده آزادسازی و ضربه به مقاومت و خیانت و توطئه علیه جنبش‌های مقاومت تا به حاشیه راندن مساله فلسطین و تبدیل آن از یک مساله موجودیتی به یک مناقشه محدود و صدمه‌هایی که طی توافقاتی ننگین و پیاپی به مساله فلسطین وارد کردند.

این وبگاه خبری افزود:  هم اینک هم که واشنگتن برای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» به حمایت کشورهای عربی و در راس آن عربستان امید دارد تا آنها شرایط پیاده کردن آن را فراهم کنند.

راهپیمایی‌های بازگشت غزه ادامه دارد
به نوشته العهد، پس از گذشت 71 سال از یوم النکبه، فلسطین و مساله آن در قعر مسائل و نگرانی‌های رژیم‌های عربی قرار گرفته است، رژیم‌هایی که بین آنها شکاف افتاده و علیه یکدیگر عمل می‌کنند، اما در کنفرانس‌های عربی هم مساله فلسطین صرفا در قالب چند جمله ادبی و تکراری در بیانیه‌های پایانی آنها گنجانده شده است، امروز دیگر نه اتحادیه عرب یکپارچه و متحد است و نه شورای همکاری خلیج فارس و نه اتحادیه آفریقا، بلکه همگی به جان یکدیگر افتاده‌اند .

رژیم‌های عربی در مساله فلسطین به جای رد سازش با اشغالگران صهیونیست راه‌های مختلف ضربه زدن به مقاومت را جستجو می‌کنند، فلسطین به دو تکه کرانه باختری و نوار غزه مبدل شده است که بین رهبران این دو منطقه و جنبش‌های مقاومت آن شکاف بزرگی است که تلاش‌هایی هم برای متحد کردن آنها صورت نمی‌گیرد.

به عقیده نویسنده، در این بین ملت فلسطین محور مساله فلسطین است که همچنان هر هفته طی شصت هفته گذشته تاکنون به شکلی خستگی ناپذیر در مخالفت با سازش راهپیمایی می‌کنند و نام این حرکت خود را راهپیمایی‌های بازگشت گذاشته‌اند که به رغم برجای گذاشتن کشته، زخمی و اسیر متوقف نشده است.

زمام امور در دست ملت فلسطین است
العهد نوشت، خیلی وقت نیست که واشنگتن قدس اشغالی را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و تحریم مالی و اقتصادی فلسطینیان را شدیدتر کرد در حالی که رژیم اشغالگر هم روزی نمی‌شود که دست از ارتکاب جرایم، تجاوزگری و حمله به فلسطینیان و بازداشت آنها بردارد و هدفش به زانو درآوردن فلسطینیان و وادار کردن آنها به پذیرش معامله قرن است طرحی که به قیمت فروختن جغرافیای فلسطین، تحریف تاریخ فلسطین و اسکان آوارگان فلسطینی در همان کشورهایی است که پس از بیرون رانده شدن از سرزمینشان به آنچا پناه بردند.

یوم النکبه با ابعاد مختلف آن شدیدتر و دشوارتر ادامه دارد، اما ملت فلسطین که بیش از یکصد سال است طعم امنیت و آرامش را نچشیده‌اند، هنوز هم سنگ و قلاب سنگ به دست دارند و هر روز شکلی جدیدی از اشکال مقاومت خلق می‌کنند و امروز زمام امور را به دست گرفته‌اند.

نویسنده تصریح کرد: اغراق نیست اگر بگوییم فلسطین اشغالی روزی نیست که از عملیاتی علیه نظامیان اشغالگر، گشتی‌ها و پست‌های آنها در امان باشد تا جایی که شهرها و اردوگاه‌های فلسطینی به دژ های قهرمان سازی مبدل شده که مبارزان و شهادت طلبانی را تربیت می‌کنند که دشمن را به وضعیت فرسایشی مستمر کشیده است بخصوص در نوار غزه که امروز به جبهه‌ای باز مبدل شده که آرام ندارد و هنوز دشمن جنگ 53 روزه ژوئیه 2014 غزه را به یاد می‌آورد و از آن عبرت می‌گیرد چون طولانی‌ترین جنگی بود که نتیجه آن دشمن را وادار به پذیرش شروط مقاومت و توقف حمله خود کرد.

ما بعد بئر السبع و تل‌آویو
العهد نوشت: مقاومت فلسطین کاری کرد که  «الجرف الصامد»(صخره سخت) در برابر «عصف ماکول» (به قول حماس  که معنایش پشم زده شده  است) و به قول جهاد اسلامی در برابر« بنیاد استوار» رنگ باخت.

مقاومت حدود پنج هزار موشک و خمپاره شلیک کرد و گنبد آهنین در حفاظت از مواضع و شهرک‌های صهیونیستی ناکام بود و بیش از هفتصد و سی و پنج موشک و خمپاره را نتوانست رهگیری کند و هدف دشمن در مقابله با شلیک موشک از غزه را محقق نکرد جز پس از توقف حملات و تعهدات اسرائیل مبنی بر اینکه محاصره  نوار غزه را رفع و اسرای فلسطینی را آزاد می‌کند.

العهد تاکید کرد: عملیات ویرانگر و وحشیانه رژیم صهیونیستی مانع حملات موشکی مقاومت نشد که این قضیه از دید تحلیلگران سیاسی و نظامی صهیونیست معضل اساسی برای اسرائیل است.

این وبگاه خبری افزود: اسرائیل دیگر سرنوشت ساز میدان نبرد نیست و این چیزی است که در حمله اوایل ماه جاری این رژیم به غزه نمود داشت، به گونه ای که دشمن تاب تحمل ادامه موشک پراکنی‌های مقاومت را بیش‌تر از دو روز نداشت و در نهایت میانجیگری‌های بین المللی و عربی منجر به آتش بس شد.

نویسنده گفت: امروز دشمن تنها با حماس روبرو نیست بلکه جهاد اسلامی هم به آن ملحق شده و طی تلاشی مشترک اسرائیل را وادار به پرداخت بهای سنگینی کرده است به گونه‌ای که هفتصد موشک ظرف دو روز به سمت اسرائیل شلیک می‌کنند، امروز مقاومت موشک‌های جدید از جمله کورنیت را وارد میدان کرده که تانک‌های اسرائیلی از آن وحشت دارند علاوه بر پهپادهایی که دایره حملات مقاومت را تا بئر السبع و تل آویو و بعد آنها توسعه داده است.

نبرد بزرگ در راه است
العهد نوشت، شاید دشمن اسرائیلی در ایجاد تفرقه بین رژیم‌های عربی موفق بوده است که اساسا در فرهنگ، ساختار و سرسپردگی دیرینه خود به غرب، ناکامیشان را ثابت کرده‌اند، اما به جای آن موجب یکپارچگی مقاومت فلسطین و بیداری ملت فلسطین شده است که هنوز به قطعیت پیروزی ایمان دارند و تجربه آزاد سازی لبنان نمونه ای عملی در برابر آنهاست که در سوریه، یمن و فلسطین در حال اجراست و اینجاست که متوجه اظهارات دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین می‌شویم که تاکید کرد: اگر نبرد اخیر در غزه ادامه پیدا کرده بود چند ساعت تا بمباران تل آویو و همه شهرهای اسرائیلی فاصله داشتیم و اتفاقات غزه مانوری بود که به منظور آمادگی برای نبرد بزرگ که قطعا در آینده شاهد آن خواهیم بود انجام شد.

  پربازدید ترین