• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

خلیل زاد: اولویت امریکا در افغانستان صلح است

 خلیل زاد: اولویت امریکا در افغانستان صلح است

زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌‎ی امریکا برای صلح افغانستان به پرسش‌ها در مورد اولویت امریکا در افغانستان پاسخ داده و گفته است که اولویت کشورش در افغانستان روند صلحی است که به حل‌وفصل سیاسی در این کشور منجر شود.

آقای خلیل‌زاد بامداد امروز (شنبه، 28 ثور) در یک رشته توئیتی نوشته است: «در روزهای اخیر چند صاحب‌نظر پرسش‌هایی درباره‌‎ی اولویت‌های ما در افغانستان مطرح کرده‌اند. اولویت روند صلحی است که منجر به حل‌وفصل سیاسی شود.»

خلیل‌زاد همچنان نوشته است که افغان‌ها بیش از هر چیزی دیگری، صلح می‌خواهند. او تأکید کرده است که خواست صلح و پایان جنگ مانع تقاضای افغان‌ها برای آمادگی برای انتخابات ریاست‌جمهوری معتبر نمی‌شود.

نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‎‌ی امریکا برای صلح افغانستان در عین حال خواستار برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری شده است.

آقای خلیل‌زاد نوشته است: «برنامه‌ریزی‌های انتخاباتی در حالی که ما داریم صلحی را که افغان‌ها شایسته‌ی آن هستند دنبال می‌کنیم، به پیش برود.»

خلیل‌زاد در حالی به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری همزمان با پیشبرد روند صلح در افغانستان تأکید کرده است که اخیرا الیس ویلز، معاون وزارت خارجه‌ی امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی نیز در سفری به افغانستان با رهبران حکومت وحدت ملی و اعضای کمیسیون مستقل انتخابات دیدار و خواستار برگزاری انتخابات در زمان تعیین‌شده‌ی آن شده است.

این همه در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات ششم میزان سال جاری را روز برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری تعیین کرده است. در کنار انتخابات ریاست‌جمهوری، قرار است انتخابات شوراهای ولایتی شوراهای ولسوالی‌ها و انتخابات پارلمانی ولایت غزنی نیز به تاریخ ششم میزان برگزار شود.

  پربازدید ترین