• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اعلام موجودیت ائتلاف ملی احزاب سیاسی افغانستان

قبل از ظهر جمعه 27 ثور 1398  ائتلاف ملی احزاب سیاسی افغانستان متشکل از چندین حزب سیاسی اعلام موجودیت نمود.

در این نشست علاوه بر رهبران و مسئولین بلند پایه احزاب ذکر شده علماء ، متنفذین ، بزرگان قوم و تعدادی از روسای شوراها اشتراک داشتند در این محفل تعدادی از رهبران و مسئولین احزاب سیاسی از جمله آقای عبدالقاهر شریعتی رئیس حزب عدالت اسلامی ملت افغانستان و آقای استاد محمد حسن جعفری دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان به تفصیل سخنرانی نمودند.

آقای جعفری در این زمینه گفت؛ احزاب سیاسی افغانستان باید تولید اندیشه نمایند و در راستای وحدت ، برادری ، تساوی حقوق شهروندان تلاش نمایند، احزاب سیاسی برای بیرون رفت از وضعیت موجود کشور طرح برنامه و راهکار ارائه دهند تا نقطه امید برای مردم ایجاد شود. آقای استاد محمد حسن جعفری در بخش دیگر سخنانش گفت: صلح کمشده مردم افغانستان است، احزاب سیاسی افغانستان می تواند نقش مفید ، موثر و ارزشمندی را در راستای صلح واقعی صلح با عزت و دائمی ایفا نمایند، احزاب نقش ارزنده ، سازنده به ارتباط صلح می تواند داشته باشد.

آقای جعفری اضافه نمود: نظر ما این است که احزاب کشور باید در زمینه منافع ملی حرکت نمایند تا منافع شخصی و حزبی شان ، امروز مسئله قوم ، سمت و زبان را باید کنار گذاشت، تلاشها همه در جهت وحدت ، عدالت ، برادری و تطبیق قانون باشد.آقای استاد جعفری در قسمت دیگر سخنانش گفت: خارجی ها نمی توانند مشکل ما را حل کنند ، خارجی ها فقط تشتت و پراکندگی ما را می خواهند ،ما باید هوشیار و بیدار باشیم دیگر به اجانب و بیگانگان اتکاء نداشته باشیم.

 قابل ذکر است علاوه بر تعینات معاونین ائتلاف آقایان عبدالقاهر شریعتی به حیث رئیس ائتلاف و آقای استاد محمد حسن جعفری به عنوان رئیس دارالانشاء و سخنگوی ائتلاف ملی احزاب سیاسی تعیین گردید.

  پربازدید ترین