• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

همزمان با اتمام مهلت قانونی دولت وحدت ملی، کابل چهره نظامی به خود گرفت

همزمان با اتمام مهلت قانونی دولت وحدت ملی، کابل چهره نظامی به خود گرفت

همزمان با اتمام دوره قانونی دولت وحدت ملی و تهدید مکرر جنلح های سیاسی کشور مبنی بر عدم پذیرش تداوم این دولت، شهر کابل کاملا چهره نظامی به خود گرفته است.

شهر کابل امروز چهره نظامی به خود گرفته است. حضور پولیس  و موتری های تیلری حامل  کانتینردر برخی از چهارراه‌ها دیده می شود.

پولیس ضد شورش نیز در سرک های منتهی به ارگ ریاست جمهوری از جمله چهار راهی مسعود مستقر شده اند.

حضور نیروهای امنیتی در چهارراه ها و سرک های کابل از اوایل روز گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است.

هم اکنون هیچ مسیری مسدود نیست، اما ترافیک در نقاط مرکزی شهر بر خلاف معمول سنگین است.

گفته می شود که نیروهای برای مقابله با هر گونه شورش از ساعت 5:30 تا 7:30 بامداد امروز(چهارشنبه اول جوزا) سرک های مرکزی پایتخت و منتهی به ارگ ریاست جمهوری را مسدود کرده بودند. اما پس از آنکه تظاهرات کاندیداهای مخالف رئیس جمهور به تعویق افتاد، این سرک ها را باز نموده است، ولی ترافیک سنگین همچنان در نقاط مرکزی شهر کابل جریان دارد.

برخی گزارش ها حاکی از مسدود شدن دروازه های ورودی شهر کابل بود، اما به گزارش خبرنگار آوا، فقط محل های ایست و بازرسی (چک پوینت) در ورودی های پایتخت افزایش یافته است.

این در حالی است که امروز زمان قانونی حکومت وحدت ملی پایان یافته و روز گذشته احزاب و کاندیداهای مخالف تهدید کرده بودند که همه چهارراهی ها کابل را مسدود می کنند.

بر اساس ماده شصت‌ویکم قانون اساسی، وظیفه رییس جمهور «در اول جوزای سال پنجم، پس از برگزاری انتخابات» پایان می‌یابد. این انتخابات برگزار نشده است و حکومت به دوام کارش تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تأکید دارد، اما رقیبان رییس جمهور غنی در انتخابات پیش رو بر پایان کار او اصرار می‌ورزند. در ماده شصت‌و‌یکم قانون اساسی آمده است: «وظیفه رییس جمهور در اول جوزای سال پنجم بعد از انتخابات پایان می‌یابد.»

  پربازدید ترین