• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اول جوزا؛ جاده های منتهی به ارگ باز شد

اول جوزا؛ جاده های منتهی به ارگ باز شد

وزارت امور داخله می‌گوید که آن شمار از جاده‌های شهر کابل که به دلیل تدابیر امنیتی به روی رفت‌وآمد بسته شده بود، دوباره باز شده است.

برخی از جاده‌های منتهی به ارگ ریاست جمهوری صبح امروز (چهارشنبه، 1 جوزا) برای ساعاتی از سوی پولیس با کانتینر مسدود شد. انسداد این جاده‌ها سبب ترافیک سنگین و ایجاد مشکل برای باشنده‌گن کابل شده بود.

بنا به گفته نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت امور داخله، شماری از جاده‌های پایتخت به دلیل برگزاری یک تظاهرات احتمالی بسته شده بود.   

شماری از احزاب و نامزدان انتخابات ریاست جمهوری قبلاً هشدار داده بودند که اگر رییس جمهور غنی و عبدالله عبدالله در اول جوزا از قدرت کنار نروند، دست به راه‌پیمایی خواهند زد. رییس جمهور غنی خواست شماری از نامزدان را برای کناره‌گیری از قدرت رد کرده است. محمداشرف غنی در اوایل ماه جاری، تلاش‌های نامزدان ریاست جمهوری را برای خلع او از قدرت، کودتای نرم توصیف کرد و آن را مردود دانست.

امروز چهارشنبه که برابر با اول جوزا است، غنی و عبدالله از قدرت کنار نرفته‌اند و تظاهرات احتمالی نامزدان نیز برگزار نشده است.

نصرت رحیمی می‌گوید که در حال حاضر هیچ مشکلی از نگاه امنیتی وجود ندارد و از این رو دستور رفع محدودیت وضع شده صادر شده است.

شماری از جاده‌های شهر کابل صبح روز چهارشنبه (1جوزا) به روی رفت‌وآمد بسته بود

با این حال، نیروهای امنیتی در برخی از جاده‌های شهر کابل حضور سنگین دارند. اما مسوولان وزارت امور داخله حضور نیروهای امنیتی در سطح شهر را یک امر عادی و برای تأمین امنیت شهر کابل عنوان می‌کند.

حدود دو روز قبل شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری یک بار دیگر خواهان کناره‌گیری رهبران حکومت وحدت ملی از قدرت در اول جوزا شدند. این نامزدان استدلال می‌کنند که بر اساس ماده 61 قانون اساسی وظفیه رییس جمهور در اول جوزا پایان می‌یابد و ادامه کار رییس جمهور پس از اول جوزا غیرقانونی است. نامزدان هشدار داده‌اند، در صورتی که حکومت به رهبری اشرف غنی، به کارش ادامه دهد، بحرانی‌شدن وضعیت و استلای بی‌ثباتی در کشور حتمی است و مسوولیت آن نیز بر دوش غنی  خواهد بود.

  پربازدید ترین