• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مشاور فضل هادی مسلمیار، تسهیل کنندۀ حملات تروریستی است

 مشاور فضل هادی مسلمیار، تسهیل کنندۀ حملات تروریستی است

وزارت داخله، یک مشاور فضل‌هادی مسلمیار، رییس مجلس سنا را به اتهام همکاری با تروریستان و تسهیل حملات انتحاری، بازداشت کرده است.

در این خبرنامه آمده است که حاجی دلاور فرزند غلام رحمن باشنده ننگرهار، به جرم حمایت و همکاری با تروریسم، جعل اسناد و جعل پلیت‌های موتر، حمل غیر قانونی اسلحه و چندین نوع فریبکاری دیگر بازداشت شده است.

این مرد خودش را مشاور مجلس سنا معرفی نموده و با ارایه اسناد جعلی،  کارت‌های هویت، کارت جواز عبور موتر، پلیت‌های جعلی موتر، آزادانه دست به فعالیت زده است.

پولیس می‌گوید چندین کارت هویت به شمول کارت شهروندی پاکستان، پلیت‌های جعلی موتر، اسلحه غیر قانونی، چندین سیت موبایل و سایر اسناد جعلی دیگر از نزد این مشاور مشرانو جرگه به دست آمده است.

گفته می‌شود وی اصلا پاکستانی است و هویت اصلی‌اش جاوید میرهاشم می‌باشد که به نام جعلی حاجی دلاور فرزند میر رحمان در افغانستان فعالیت می‌کند.

اکنون، هزاران تن از کاربران شبکه‌های اجتماعی، از نیروهای امنیتی و رهبری دولت خواسته‌اند که فضل‌هادی مسلمیار را به خاطر اقدامات مشکوک، مورد بازجویی و تفتیش قرار دهند.

سخنگوی وزارت داخله می‌گوید که سال گذشته پس از آن‌که فلم‌هاى موتر حاجى دلاور در شهر جلال آباد از سوی یک پولیس پاک شد، فردای آن روز سرباز نام برده با شماری از همکارانش در انفجاری که از سوی حاجی دلاور سازمان‌دهی شده بود، کشته شد.

سال گذشته نیز نیروهای امنیتی از خانۀ فضل‌هادی مسلمیار، رییس مجلس سنا در ننگرهار، افراد انتحاری را بازداشت کردند.

شماری از اعضای سابق مجلس نیز مسلمیار را به همکاری با مخالفان مسلح متهم می‌کردند. اما آقای مسلمیار این اتهامات را توطیه‌یی مخالفانش می‌داند.  

فضل‌هادی مسلمیار، از افراد وابسته به عبدرب الرسول سیاف، رهبر جهادی است و دو دوره به حیث رییس مجلس سنا ایفای وظیفه کرده است. او همچنان، رابطه نزدیک با رییس جمهور غنی دارد. طرف‌داران ایجاد ادارۀ موقت، از آقای مسلمیار به حیث یکی از گزینه‌های اصلی رهبری ادارۀ موقت نام می‌بردند.

  پربازدید ترین