• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دگرجنرال فرید احمدی: فرمانده جدید قول اردوی کماندو تعیین شد

 دگرجنرال فرید احمدی: فرمانده جدید قول اردوی کماندو تعیین شد

در مراسمی که امروز در مقر نیروهای کماندو برگزار شد، تورن جنرال ارکان حرب، محمد فرید احمدی، در بست دگرجنرال به حیث فرمانده جدید قول اردوی نیروهای ویژه اردوی ملی (کماندو) معرفی شد.

تورنجنرال احمدى، پیش از این به حیث رییس مرکز مشترک عملیات هاى خاص ایفاى وظیفه می نمود.

در این مراسم که امروز برگزار شد اسدالله خالد وزیر دفاع، جنرال محمد فرید احمدی، جنرال دولت وزیری و شماری دیگر سخنرانی کردند.

آقای خالد وزیر دفاع ملی، در قسمتی از سخنرانی خود گفت” افغانستان را گورستان تروریستان خواهیم ساخت.” او در قسمت دیگر سخنرانی خویش گفت هر باری که به مقر نیروهای کماندو می آید احساس جوانی و شادابی می کند و از دیدن سربازان شجاع انرژی می گیرد.

در قسمت دیگر این مراسم جنرال احمدی صحبت کرده گفت”به طالبان هشدار م یدهم خود را بى دلیل نکشید، خود را معیوب نسازید، به خانوده‌های تان دل بسوزانید که بعد از شما بدبخت می شوند، سلاح تان را به زمین بگذارید.

دگرجنرال محمد فریدی احمدی تحصیلات نظامى خویش را از مکتب حربیه آغاز و ماستری علوم نظامى خویش را از دانشگاه عالى “کوماندوپراشوتى” از کشور روسیه ، تحصیلات ارکانحربى خویش را در اکادمى ایالات متحده آمریکا و ماسترى دوم خویش را در رشته روابط، امنیت بین المللى و استراتژى از کالج شاهى لندن و مطالعات استراتژیک دفاعى در ذانشگاه سلطنتى مطالعات دفاعى به پایان رسانده است.

او پیشینه و تجربه طولانی در فعالیت هاى نظامى دارد و سال های سال در ارتش افغانستان کار کرده است آقای احمدی کار خود در اردوی ملی را از فرماندهی بلوک آغاز کرد و اینک فرمانده عمومی قول اردوی کماندوی اردوی ملی است.

نیروهای ویژه اردوی ملی (کماندو) از زبده ترین و ورزیده ترین نیروهای ارتش افغانستان استند که در درگیری ها با طالبان به پیروزی های شایانی دست می یابند.

  پربازدید ترین