• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وزارت دفاع ملی: عملیات «الفتح» طالبان شکست خورده است

وزارت دفاع ملی: عملیات «الفتح» طالبان شکست خورده است

عملیات “الفتح” طالبان با شکست مواجه شده و هیچ دست‌آوردی برای این گروه نداشته است.

اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی، با ابراز این مطلب می‌گوید، این گروه نتوانسته اند حتا یک وجب خاک کشور را در اداره خود در بیاورند.

آقای خالد می‌گوید: “نیروهای امنیتی و دفاعی به شکست مواجه شده و حتی یک بلست پیشرفت برای گرفتن مناطق را ندارد، به گفته او امسال طالبان در هیچ بخش افغانستان پیشرفت ندارند که این از نتیجه جان فشانی ها و رشادت نیروهای امنیتی و دفاعی کشور است. وزیر دفاع ملی می گوید که پس از این هیچ شکایتی از نرسیدند.”

در همین حال، بسم الله وزیری، رییس ستاد ارتش، تاکید می‌ورزد که راهبرد جنگی نیروی‌های امنیتی، تغییر کرده است و آنان مخالفان مسلح را بیشتر مورد حمله قرار می‌دهند.

آقای وزیر اظهار می‌دارد: “ستراتیژی رهبری حکومت در زمینه جنگ تغییر کرده است.”

با این حال، جنرال فرید احمدی، فرمانده جدید قول اردوی عملیات‌های خاص ارتش که به روز (شنبه، 4 جوزا) به گونه رسمی به کار آغاز کرد، به طالبان هشدار می دهد که به خانواده‌های  خود رحم کنند در غیر آن از بین برده خواهند شد.

آقای احمدی بیان می‌دارد: “طالبان از ادامه جنگ دست بردارند در غیر آن با سرنوشت جنگجویان شان مواجه خواهند شد، لوی درستیز قوای مسلح می‌گوید که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور حمایت مردم، سیاسیون و جامعه جهانی را دارند.”

این در حالی است که سرپرست وزارت دفاع ملی، تاکید دارد که دیگر زمان واسطه بازی در این وزارت به پایان رسیده است. آقای خالد، می‌افزاید که عملیات نیروهای ویژه را پی گیری می‌کند، توجه و رسیده‌گی به زخمی‌ها و قربانیان نیروهای امنیتی و دفاعی از اولویت‌های کاری این وزارت می‌باشد.

  پربازدید ترین