• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ارگ اتهامات فساد اخلاقی را «سیاسی» خوانده و بر پیگیری آن تاکید کرد

ارگ اتهامات فساد اخلاقی را «سیاسی» خوانده و بر پیگیری آن تاکید کرد

ریاست جمهوری به ادعای یکی از مشاوران پیشین اش مبنی بر موجودیت فساد اخلاقی در ارگ ریاست جمهوری واکنش نشان داد و تاکید کرد که این قضیه به گونه جدی پیگیری می‌شود.

هارون چخانسوری، سخنگوی رئیس جمهور امروز (یکشنبه 5 جوزا) در یک نشست خبری در کابل اتهام‌های حبیب احمدزی مشاور پیشین ارگ را بی اساس و دروغ خواند.

حبیب الله احمدزی مشاور پیشین رئیس جمهور غنی مدعی شده است که نامزدانی را می‌شناسد که کمتر از 600 رأی داشته‌اند، اما فضلی مشاور آقای غنی در برابر روابط نامشروع آنها را پیروز اعلام کرده است.

مریم وردک، یکی دیگر از این مشاوران، که قبلا در بدنه حکومت حضور داشت، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی وای‌آن گفته‌است که "در ارگ فساد اخلاقی سر به آسمان می‌زند و اگر بخواهی پیشرفت کنی باید از تن و بدن خود مایه بگذاری."

بااین حال سخنگوی رئیس جمهور در مورد ادعای آقای احمدزی گفت: حبیب احمدزی وقتی در پارلمان کامیاب نشد، دوباره خواست مشاور رئیس جمهور شود، اما به دلیل اینکه پیشنهاد او رد شد، این اتهامات را مطرح کرده است.

چخانسوری افزود که احمدزی به خاطر اغراض شخصی "حرف های دروغ" را مطرح کرده است و می خواهد از این طریق در اذهان عامه تشویش ایجاد کند.

وی با بیان اینکه این موضوع برای ریاست جمهوری جدی است، تاکید کرد: این موضوع به شکل جدی پیگیری می شود. لوی سارنوالی از آقای احمدزی از احمدزی می خواهد تا اسناد و ثبوت ادعای خود را ارایه کند.

این در حالیست که پیش از این نیز گزارش‌هایی از وجود فساد اخلاقی در برخی از ادارات افغانستان مانند فدراسیون به نشر رسیده‌بود.

اواخر سال 2018 میلادی روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشته‌بود که تعدادی از دختران فوتبالیست افغانستان و مربی پیشین امریکایی‌الاصل این بازیکنان ادعا کردند که برخی از بازیکنان دختر مورد سوء‌استفاده جنسی در این فدراسیون قرار گرفتند.

  پربازدید ترین