• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کنترول ولسوالی «ده یک» غزنی پس از دو سال به دست نیروهای امنیتی درآمد

کنترول ولسوالی «ده یک» غزنی پس از دو سال به دست نیروهای امنیتی درآمد

وزارت دفاع ملی در خبرنامه‌ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی توانسته‌اند که پس از دو سال کنترول کامل ولسوالی ده‌یک ولایت غزنی را به دست گیرند.

در خبرنامه وزارت دفاع ملی آمده است که کنترول کامل این ولسوالی روز دوشنبه (6 جوزا) به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

خبرنامه وزارت دفاع ملی همچنین می گوید:" نیروهای امنیتی و دفاعی کشور روز دو شنبه در یک عملیات ویژه از پیش طرح ریزی شده، ولسوالی "ده یک" ولایت غزنی را پس از دو سال از تصرف تروریستان طالب درآورده و به طور کامل تصفیه نمودند."

در خبرنامه آمده که ولسوالی "ده‌یک" از دو سال بدینسو تحت تصرف دشمنان مردم افغانستان قرار داشت که طی این مدت با گروگان گیری مردم بی‌گناه در مقابل نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، از پیشروی و تصفیه این ولسوالی توسط این نیروها جلوگیری می‌کردند.

وزارت دفاع ملی تاکید کرده که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به زودی به دیگر لانه‌ها و مخفیگاه‌‌های امن دشمنان رفته، ساحاتی را که تحت تصرف و زورگویی دشمنان قرار دارد را تصفیه و برای زندگی مصئون هموطنان خود فراهم میسازند.

این وزارت همچنان به تمام مردم افغانستان اطمینان داده که دشمن دیگر حتی توان یک قدم پیشروی را ندارد؛ بلکه ساحاتی که آنان با گروگان‌گیری مردم تحت کنترل خود داشته‌اند را به زودی از وجود آنان تصفیه خواهیم کرد.

پس از تصرف کامل ولسوالی ده‌یک و پاک‌سازی این ولسوالی از وجود طالبان، سرپرست وزیران دفاع ملی و وزارت امور داخله در یک نشست خبری مشترک حضور پیدا کردند.

اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی در این نشست خبری گفت: "به طالبان مجال گرفتن اراضى و ظلم به شهروندان افغانستان را نخواهیم داد."

آقای خالد بیان داشت:"وضعیت ولسوالى "ده‌یک" به زودى به حالت عادى بر خواهد گشت."

سرپرست وزارت دفاع ملی تاکید کرد:"تصفیه ولسوالى‌هاى ناامن از وجود دشمنان ادامه خواهد داشت."

در همین حال مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور داخله کشور نیز بیان داشت که پلان منظمى جهت استقرار نیروهاى پولیس در ولسوالى "ده‌یک" ترتیب گردیده است.

  پربازدید ترین