• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حضور هیئت نمایندگی طالبان به رهبری ملابرادر در نشست مسکو

حضور هیئت نمایندگی طالبان به رهبری ملابرادر در نشست مسکو

نمایندگان دفتر سیاسی طالبان در قطر جهت اشتراک در نشست بین الافغانی که به زودی در مسکو برگزار می گردد، وارد محل برگزاری کنفرانس شدند .

امروز صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک افغانستان — روسیه است و نشست سیاسیون افغانستان و طالبان به مدت دو روز به همین مناسبت برگزار می‎شود.

دراین نشست محمدکریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح کشور، شماری از سیاسیون مشمول حامدکرزی، رییس‌جمهور پیشین کشور و نماینده‌گان طالبان نیز شرکت خواهند کرد.

در ماه فبروری امسال نیز مسکو میزبان یک نشست میان سیاسیون افغانستان و نماینده‌گان طالبان بود. نشستی که برای دو روز ادامه یافت و شرکت کننده‌گان آن یک اعلامیه‌ مشترک نیز صادر کردند.

در نشست ماه فبروری، حکومت وحدت ملی اما دعوت نشده بود. اما اکنون حکومت می‌گوید که در نشست فردا و پس فردا، لطیف بهاند، سفیر کشورمان در مسکو شرکت خواهد کرد.

شماری از اعضای پیشین گروه طالبان، می‌گویند که قرار است در کنار بحث روی چگونگی روابط سیاسی کابل و مسکو، شرکت کننده‌گان این نشست، دربارۀ چگونگی گفت‌وگوهای صلح با طالبان نیز گفت‌وگو کنند. سید اکبرآغا، فرماندۀ پیشین طالبان در این باره گفت: «این نشست، یک نشست برای تبادل نظر است. طالبان تا زمانی‌که روی بیرون شدن خارجی‌ها از افغانستان تصمیم گرفته نشود، در نشست‌هایی‌که تصمیم‌گیری در آن باشد، شرکت نمی‌کنند.»

استقبال ضمیر کابلوف؛ نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان از ملا برادر؛ معاون سیاسی گروه طالبان در روسیه!


حضور هیئت نمایندگی طالبان به رهبری ملابرادر در نشست مسکو

  پربازدید ترین